رييس هيأت عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع گفت: توليد پرايد بنا به برنامه قبلي بايد تا پايان سال 90 متوقف شود.
احمد قلعهباني در گفتوگو با ايلنا گفت: با توجه به برنامه اعلام شده قبلي از سوي وزارت صنايع، توليد پرايد متوقف و خودروي ارزان قيمت جديدي جايگزين آن خواهد شد.
وي در ادامه درباره علت توقف توليد پرايد اظهار داشت: خودروهاي توليدي بايد تا پايان برنامه چهارم توسعه بتوانند استانداردهاي يورو 4 را به دست آورند و با توجه به اين امر پرايد قابليت اخذ اين استاندارد را نداشته و بايد توليد آن متوقف شود.
رييس هيأت عامل ايدرو تصريح کرد: البته سايپا بايد تا آن زمان خودروي ارزان قيمت ديگري را به عنوان جايگزين طراحي کند که اقدامات آن در سايپا در حال انجام است.
وي در پاسخ به اين که پرايد 132 نيز اين قابليت را ندارد؟ افزود: اگر سايپا بتواند پرايدي با رعايت استاندارد يورو 4 بسازد، ميتواند جايگزين اين خودرو کند اما به نظر نميرسد 132 بتواند جايگزين پرايد فعلي شود.
قلعهباني در ادامه درباره توليد خودروهاي جديد متعهد شده ايران خودرو و سايپا اظهار داشت: تا جايي که اطلاع دارم اين پروژهها در حال انجام است.
وي درباره توقف و عدم پيشرفت اين پروژهها تاکيد کرد: تا جايي که من اطلاع دارم اين کار در حال پيگيري و انجام است و چون هر دو خودروساز متعهد به توليد هستند، بايد در زمان مقرر خودروهاي خود را رونمايي و به توليد انبوه برسانند.
گفتني است در ابتداي سال و همزمان با اعلام برنامههاي توليدي دو خودرو ساز بزرگ ايراني اعلام شدکه خودرويX12 و برند جديد سايپا همزمان با سيسالگي انقلاب در بهمن رونمايي خواهند شد.
به گزارش ايلنا، برخي اخبار از عدم پيشرفت اين پروژهها در دو خودرو ساز خبر ميدهند و به نظر ميرسد در زمان مقرر اين خودروها توليد نخواهند شد.
احمد قلعهباني در گفتوگو با ايلنا گفت: با توجه به برنامه اعلام شده قبلي از سوي وزارت صنايع، توليد پرايد متوقف و خودروي ارزان قيمت جديدي جايگزين آن خواهد شد.
وي در ادامه درباره علت توقف توليد پرايد اظهار داشت: خودروهاي توليدي بايد تا پايان برنامه چهارم توسعه بتوانند استانداردهاي يورو 4 را به دست آورند و با توجه به اين امر پرايد قابليت اخذ اين استاندارد را نداشته و بايد توليد آن متوقف شود.
رييس هيأت عامل ايدرو تصريح کرد: البته سايپا بايد تا آن زمان خودروي ارزان قيمت ديگري را به عنوان جايگزين طراحي کند که اقدامات آن در سايپا در حال انجام است.
وي در پاسخ به اين که پرايد 132 نيز اين قابليت را ندارد؟ افزود: اگر سايپا بتواند پرايدي با رعايت استاندارد يورو 4 بسازد، ميتواند جايگزين اين خودرو کند اما به نظر نميرسد 132 بتواند جايگزين پرايد فعلي شود.
قلعهباني در ادامه درباره توليد خودروهاي جديد متعهد شده ايران خودرو و سايپا اظهار داشت: تا جايي که اطلاع دارم اين پروژهها در حال انجام است.
وي درباره توقف و عدم پيشرفت اين پروژهها تاکيد کرد: تا جايي که من اطلاع دارم اين کار در حال پيگيري و انجام است و چون هر دو خودروساز متعهد به توليد هستند، بايد در زمان مقرر خودروهاي خود را رونمايي و به توليد انبوه برسانند.
گفتني است در ابتداي سال و همزمان با اعلام برنامههاي توليدي دو خودرو ساز بزرگ ايراني اعلام شدکه خودرويX12 و برند جديد سايپا همزمان با سيسالگي انقلاب در بهمن رونمايي خواهند شد.
به گزارش ايلنا، برخي اخبار از عدم پيشرفت اين پروژهها در دو خودرو ساز خبر ميدهند و به نظر ميرسد در زمان مقرر اين خودروها توليد نخواهند شد.