گل همیشه بهار
متخصص بخش اینترنت
خودروسازي راين (از شركتهاي زيرمجموعه گروه صنعتي كرمان خودرو) تاكنون دو مدل از خودروهاي كرهيي به نامهاي آوانته و ورنا را توليد ميكرد، اما با اتمام قرارداد همكاري با هيوندايي، توليد ورنا در اين شركت از چند ماه پيش متوقف شده و توليد آوانته نيز تا دو ماه ديگر متوقف خواهد شد؛ در اين شرايط خودروسازي راين خودرو چيني VOLEEX C۳۰ را به عنوان جايگزين خودروي ورنا برگزيده است.
طبق جديدترين اطلاعات به دست آمده، اين خودرو در حال حاضر توليد شده و مراحل شمارهگذاري را طي ميكند. VOLEEX C۳۰ در دو مدل گيربكس دندهاي و اتوماتيك از ارديبهشت سال آينده وارد بازار ايران خواهد
شد. پيشبيني ميشود مدل دندهاي اين خودرو با سطح قيمتي ۲۲.۵ تا ۲۳.۵ ميليون تومان عرضه شود.
VOLEEX C۳۰ تحت برند شركت گريت وال موتور چين توليد خواهد شد. اين شركت بزرگترين سازنده خودروهاي دوديفرانسيلي در چين محسوب ميشود.
ظرفيتتوليد گريت وال موتور سالانه حدود ۵۰۰ هزار دستگاه بوده و به بازارهايي مانند آفريقا، استراليا، اروپا، خاورميانه، روسيه، آمريكاي جنوبي و جنوب آسيا صادرات دارد.
البته پيش از اين قرار بود خودروسازي راين VOLEEX C۱۰ را نيز به عنوان خودروي شهري و كوچك توليدي گريت وال موتور در ايران توليد كند اما به دليل تك بودن چراغ دنده عقب اين خودرو، توليد آن درايران منتفي شد.
اما دليل توقف توليد آوانته و ورنا در ايران تغييرسياستهاي شركت كرهاي هيوندايي در CKD كاري عنوان شده است. هيوندايي اعلام كرده كه اين شركت از اين پس در شش نقطه جهان از جمله هند، چين، روسيهو آمريكا تنها با سرمايهگذاري و مالكيت خود محصولات CKD را توليد ميكند وبه همين دليل ديگر با شركتهاي خارجي از جمله در ايران و روسيه در توليد محصول به شكل CKD مشاركت نخواهد كرد.
طبق جديدترين اطلاعات به دست آمده، اين خودرو در حال حاضر توليد شده و مراحل شمارهگذاري را طي ميكند. VOLEEX C۳۰ در دو مدل گيربكس دندهاي و اتوماتيك از ارديبهشت سال آينده وارد بازار ايران خواهد
شد. پيشبيني ميشود مدل دندهاي اين خودرو با سطح قيمتي ۲۲.۵ تا ۲۳.۵ ميليون تومان عرضه شود.
VOLEEX C۳۰ تحت برند شركت گريت وال موتور چين توليد خواهد شد. اين شركت بزرگترين سازنده خودروهاي دوديفرانسيلي در چين محسوب ميشود.

ظرفيتتوليد گريت وال موتور سالانه حدود ۵۰۰ هزار دستگاه بوده و به بازارهايي مانند آفريقا، استراليا، اروپا، خاورميانه، روسيه، آمريكاي جنوبي و جنوب آسيا صادرات دارد.
البته پيش از اين قرار بود خودروسازي راين VOLEEX C۱۰ را نيز به عنوان خودروي شهري و كوچك توليدي گريت وال موتور در ايران توليد كند اما به دليل تك بودن چراغ دنده عقب اين خودرو، توليد آن درايران منتفي شد.
اما دليل توقف توليد آوانته و ورنا در ايران تغييرسياستهاي شركت كرهاي هيوندايي در CKD كاري عنوان شده است. هيوندايي اعلام كرده كه اين شركت از اين پس در شش نقطه جهان از جمله هند، چين، روسيهو آمريكا تنها با سرمايهگذاري و مالكيت خود محصولات CKD را توليد ميكند وبه همين دليل ديگر با شركتهاي خارجي از جمله در ايران و روسيه در توليد محصول به شكل CKD مشاركت نخواهد كرد.