• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

ساختن اقیانوس و شناور کردن بشکه در آن

Moon Girl

کاربر ويژه
ساختن اقیانس و شناور کردن بشکه در آن :

کلید F5 را بزنید. Fluid Effects>Ocean درروی مربع کنارمنوی CreaOceant کلیک کنید و از صفحه باز شده Creat Preview Planرا تیک دار کنید

در Attribute Editor با کلیک بر روی نماد مثلث کوچک پوشه Ocean Attribute را باز نمایید پارامترهای موجود در این پوشه عبارتند از: ( تونایی که باشون سروکار داریم)

Wind UV:جهش باد به ترتیب 0.5 و 05-

Wave speed: سرعت حرکت امواج بوده 0.5

Observer speed:سرعت ناظر نسبت به دریا می باشد مقادیر غیر صفر

Num frequencies: تعداد تناوب میان حد اکثر و حد اقل طول موج های اقیانوس را مشخص می کند (20)

Wave Dir spread:مقدار پخش شوندگی جهت امواج دریا (غیر صفر)

Wave length Minimum:حد اقل طول مجاز برای امواج دریا(0.3متر)

Wave length Maximum: حد اکثر طول مجاز برای امواج دریا(40 متر)

با بقیه پارامترا کار کنید می فهمید.

برای مطلق کردن بشکه در آب اقیانوس :1-مدل بشکه را انتخاب کرده و از منوی Modify دستور Freeze Transformation را اجرا نمایید. با انجام این کار مقادییر پارامتر های حرکتی اجسام یا گروه ها شامل Translate و Rotate و Scale صفر میگردد ولی تغییری در موقعیت جسم یا گروه اعمال نمی شود.



2-در حالی که بشکه در حال انتخاب است کلید Shift را گرفته و Preview Plan را انتخاب کنید از منوی Fluid>Ocean دستور Make Boa را اجرا نمایید.

با اجرای انیمیشن مدل بشکه بر اساس امواج اقانوس به حرکت در می آید.

+ آموزش این چیزام خدایی سخته !!!:نیش:
 

R0xanA

متخصص بخش گرافیک و مالتی مدیا
به بخش مطالب اموزشی گرافیک سه بعدی انتقال داده شد.
 
بالا