[h=3]تلاش کردیم که برنامه دچار یکنواختی نشود و شخصیت عمو پورنگ را برای بچه ها خوب حفظ شود.
به گزارش خبر نگار سینما خبر ، حاضر در محل پشت صحنه برنامه کتابخانه عمو پورنگ واقع درساختمان سیمافیلم استودیوگلستان که عصر امروز به همراه مدیر گروه کودک و نوجوان، عوامل برنامه ساز این برنامه وجمعی از خبرنگاران با رونمایی از دو اهنگ در وصف حضرت فاطمه (س)و امام حسن مجتبی (ع) که امیر محمد برای بچه ها در این قسمت از برنامه ی امروز خواند برگزار شد
بر اساس این گزارش در ابتدای شروع این برنامه که موضوع امروز آن مربوط به مسافرت رفتن والدین به همراه بچه ها در تعطیلات و اینکه شاید گاهی والدین با توجه به کمبود در آمد مالی خود نتوانند بچه های خود را به مسافرت دلخواهشان ببرند. در واقع این برنامه دارای آیتمی مختص به آماده کردن بچه ها در ایام نوروز برای سفر و فشار نیاوردن آنها روی والدین خود به دلیل عدم تامین درآمد مالی بود.
در این برنامه بعد از رونمایی از دو آهنگ ویژه در وصف حضرت فاطمه زهرا (س) و امام حسن مجتبی (ع) که امیر محمد آن را خواند در پایان این برنامه نشست پرسش و پاسخ در جمع عوامل برنامه ساز کتابخانه عموپورنگ و خبرنگاران شروع شد.
به گزارش خبرنگارسینما خبر، داریوش فرضیایی (عموپورنگ) در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شما 12 سال است که عمو پورنگ هستید و تا چه وقت قرار است که با همین نام و شخصیت روی آنتن با بچه ها که مخاطبین شما هستند باشید گفت: در سال 81 اولین برنامه من با یک مسابقه تلفنی به مدت 30 روز شروع شد که با استقبال بسیاری مواجه شد که آن زمان من و مسلم آقا جان زاده تهیه کننده برنامه در ابتدای راه بودیم و کم کم با عوامل دیگری همچون امیر محمد که به ما پیوستند سعی کردیم برنامه را گسترده تر و هر چه با شکوه تر اجرا کنیم.
وی ادامه داد: ما همیشه سعیمان بر آن بوده است که برنامه ما دچار یکنواختی نشود و شخصیت عمو پورنگ را برای مخاطبین خود یعنی همان بچه ها خوب حفظ کنیم .
***حداقل درآمد مالی برنامه سازارن را از طریق اسپانسرها فراهم می کنیم
زارعان مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما در ادامه این نشست در مورد حامی مالی و اسپانسر های برنامه کودک تصریح کرد: در حال حاضر با وضع مالی که برای سازمان صدا و سیما پیش آمده است سعی بر این شد که یک فضایی را برای برنامه سازان و تامین حداقل درآمد مالی آنها از طریق اسپانسرها فراهم کنیم.
وی ضمن بیان فوق افزود: ما درحال گذار هستیم یعنی کوچ میکنیم به سمت فرآیند تبلیغ واین فرآیند را فرهنگی تر می کنیم.
زارعان ادامه داد: ما سعی میکنیم روی محصولاتی تبلیغ کنیم که جنبه فرهنگی داشته باشد مثلا همین تلفن گویا نوع جدیدی از تبلیغات با جنبه های فرهنگی بیشتری است.
مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما عنوان کرد: بهینه مصرف کردن با توجه به اقتصاد مقاومتی برای کودکان امر حیاتی است و تلویزیون ترجیح می دهد که با مسائل تبلیغاتی و فرهنگی اقبال بهتری روی این مساله داشته باشد.
وی گفت: در سال 93 فکر میکنیم که برنامه جدیدی داشته باشیم و شاهد انواع جدیدی از روال فرهنگی داشته باشیم که حتی در زمینه تبلیغات و اسپانسرها که در قالب برنامه داریم دل آزردگی برای مخاطبان پیش نیاید.
مسلم آقا جان زاده تهیه کننده این برنامه در خصوص اسپانسرها و در آمدی که از این طریق در تامین می شود بیان کرد:اکثرا فکر می کنند که این درآمدها که از طریق تبلیغات و اسپانسرهای برنامه صورت می گیرد به جیب عوامل برنامه ساز این برنامه می رود در صورتیکه این درآمد وارد خزانه از طریق امور مالی کل صدا و سیما و جزو ردیف های بودجه ای سازمان می شود.
وی افزود: در فضای اقتصاد مقاومتی که پیش آمده است نباید سخت گرفت و مخاطبان اعتراضی به تبلیغات داشته باشند زیرا اقتصاد باید اینگونه بچرخد.
این تهیه کننده ادامه داد: از 80 دقیقه 3 تا 4 دقیقه از کل برنامه تنها به اسپانسرها پرداخته می شود و به هیچ عنوان سعی نکردیم که مخاطبان خود را با تبلیغات در قالب برنامه دل آزرده کنیم.
*** ما اصلا فکرش را هم نمی کردیم!
در ادامه این نشست احمد علی پور کارگردان برنامه در خصوص اتفاقات اخیری که در برنامه عموپورنگ و نشان دادن یک کلید و درنهایت برداشت های بد آن که توسط مخاطبان پیش آمده بود گفت: برداشت های منصفانه ای نبود و ما باید خودمان را عوض کنیم.
وی ادامه داد: ما مسیررا درست رفتیم اما یک سری افراد هستند که همیشه دوست دارند برداشتهای بد و غیر منصف خود را داشته باشند ولی هدف ما مشخص بوده و هیچ ربطی به نماد تبلیغاتی در مورد انتخابات اخیر نداشته است.
***انگیزه را در ما نکشید
داریوش فرضیایی در ادامه همین بحث و نشان دادن نماد کلید افزود: من جلوی دوربین بودم و بیشتر هم در آماج این اتفاق قرار گرفتم اما من با تمام حس کودکیم تنها خواستم به بچه ها که در مورد یک حدیث بود بگویم که دروغ نگویند و انگیزه ی دیگری نداشتم.
وی گفت: مخاطبان نباید انگیزه ی ما را بکشند ما کارمان کودک هست اجازه بدید کارمان را بکنیم آن هم تنها کار کودک …
محمد علی پور نویسنده این برنامه در خصوص خلق کاراکترها گفت: در خلق کاراکترها ما اتاق فکر داریم که فکرهامان را روی هم می گذاریم و بعد به آن شاخ و برگ می دهیم.
وی در خصوص شخصیت پیر امیر محمد در این برنامه گفت: ما توانایی بازیگر را در نظر می گیریم و امیر محمد شخصیت پیر را بخوبی نشان می دهد به همین علت حتی ما نیز به آن جایگاهی در بحش حامی ما دادیم که آن را مدیریت میکند.
وی افزود: چندی پیش که امیر محمد به پشت صحنه شاهگوش رفته بود میر باقری به آن گفته بود که کاراکتر را پیرمردت را دوست دارم که گویا واقعا یک پیر مرد است.

به گزارش خبر نگار سینما خبر ، حاضر در محل پشت صحنه برنامه کتابخانه عمو پورنگ واقع درساختمان سیمافیلم استودیوگلستان که عصر امروز به همراه مدیر گروه کودک و نوجوان، عوامل برنامه ساز این برنامه وجمعی از خبرنگاران با رونمایی از دو اهنگ در وصف حضرت فاطمه (س)و امام حسن مجتبی (ع) که امیر محمد برای بچه ها در این قسمت از برنامه ی امروز خواند برگزار شد
بر اساس این گزارش در ابتدای شروع این برنامه که موضوع امروز آن مربوط به مسافرت رفتن والدین به همراه بچه ها در تعطیلات و اینکه شاید گاهی والدین با توجه به کمبود در آمد مالی خود نتوانند بچه های خود را به مسافرت دلخواهشان ببرند. در واقع این برنامه دارای آیتمی مختص به آماده کردن بچه ها در ایام نوروز برای سفر و فشار نیاوردن آنها روی والدین خود به دلیل عدم تامین درآمد مالی بود.
در این برنامه بعد از رونمایی از دو آهنگ ویژه در وصف حضرت فاطمه زهرا (س) و امام حسن مجتبی (ع) که امیر محمد آن را خواند در پایان این برنامه نشست پرسش و پاسخ در جمع عوامل برنامه ساز کتابخانه عموپورنگ و خبرنگاران شروع شد.
به گزارش خبرنگارسینما خبر، داریوش فرضیایی (عموپورنگ) در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شما 12 سال است که عمو پورنگ هستید و تا چه وقت قرار است که با همین نام و شخصیت روی آنتن با بچه ها که مخاطبین شما هستند باشید گفت: در سال 81 اولین برنامه من با یک مسابقه تلفنی به مدت 30 روز شروع شد که با استقبال بسیاری مواجه شد که آن زمان من و مسلم آقا جان زاده تهیه کننده برنامه در ابتدای راه بودیم و کم کم با عوامل دیگری همچون امیر محمد که به ما پیوستند سعی کردیم برنامه را گسترده تر و هر چه با شکوه تر اجرا کنیم.
وی ادامه داد: ما همیشه سعیمان بر آن بوده است که برنامه ما دچار یکنواختی نشود و شخصیت عمو پورنگ را برای مخاطبین خود یعنی همان بچه ها خوب حفظ کنیم .
***حداقل درآمد مالی برنامه سازارن را از طریق اسپانسرها فراهم می کنیم
زارعان مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما در ادامه این نشست در مورد حامی مالی و اسپانسر های برنامه کودک تصریح کرد: در حال حاضر با وضع مالی که برای سازمان صدا و سیما پیش آمده است سعی بر این شد که یک فضایی را برای برنامه سازان و تامین حداقل درآمد مالی آنها از طریق اسپانسرها فراهم کنیم.
وی ضمن بیان فوق افزود: ما درحال گذار هستیم یعنی کوچ میکنیم به سمت فرآیند تبلیغ واین فرآیند را فرهنگی تر می کنیم.
زارعان ادامه داد: ما سعی میکنیم روی محصولاتی تبلیغ کنیم که جنبه فرهنگی داشته باشد مثلا همین تلفن گویا نوع جدیدی از تبلیغات با جنبه های فرهنگی بیشتری است.
مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما عنوان کرد: بهینه مصرف کردن با توجه به اقتصاد مقاومتی برای کودکان امر حیاتی است و تلویزیون ترجیح می دهد که با مسائل تبلیغاتی و فرهنگی اقبال بهتری روی این مساله داشته باشد.
وی گفت: در سال 93 فکر میکنیم که برنامه جدیدی داشته باشیم و شاهد انواع جدیدی از روال فرهنگی داشته باشیم که حتی در زمینه تبلیغات و اسپانسرها که در قالب برنامه داریم دل آزردگی برای مخاطبان پیش نیاید.
مسلم آقا جان زاده تهیه کننده این برنامه در خصوص اسپانسرها و در آمدی که از این طریق در تامین می شود بیان کرد:اکثرا فکر می کنند که این درآمدها که از طریق تبلیغات و اسپانسرهای برنامه صورت می گیرد به جیب عوامل برنامه ساز این برنامه می رود در صورتیکه این درآمد وارد خزانه از طریق امور مالی کل صدا و سیما و جزو ردیف های بودجه ای سازمان می شود.
وی افزود: در فضای اقتصاد مقاومتی که پیش آمده است نباید سخت گرفت و مخاطبان اعتراضی به تبلیغات داشته باشند زیرا اقتصاد باید اینگونه بچرخد.
این تهیه کننده ادامه داد: از 80 دقیقه 3 تا 4 دقیقه از کل برنامه تنها به اسپانسرها پرداخته می شود و به هیچ عنوان سعی نکردیم که مخاطبان خود را با تبلیغات در قالب برنامه دل آزرده کنیم.
*** ما اصلا فکرش را هم نمی کردیم!
در ادامه این نشست احمد علی پور کارگردان برنامه در خصوص اتفاقات اخیری که در برنامه عموپورنگ و نشان دادن یک کلید و درنهایت برداشت های بد آن که توسط مخاطبان پیش آمده بود گفت: برداشت های منصفانه ای نبود و ما باید خودمان را عوض کنیم.
وی ادامه داد: ما مسیررا درست رفتیم اما یک سری افراد هستند که همیشه دوست دارند برداشتهای بد و غیر منصف خود را داشته باشند ولی هدف ما مشخص بوده و هیچ ربطی به نماد تبلیغاتی در مورد انتخابات اخیر نداشته است.
***انگیزه را در ما نکشید
داریوش فرضیایی در ادامه همین بحث و نشان دادن نماد کلید افزود: من جلوی دوربین بودم و بیشتر هم در آماج این اتفاق قرار گرفتم اما من با تمام حس کودکیم تنها خواستم به بچه ها که در مورد یک حدیث بود بگویم که دروغ نگویند و انگیزه ی دیگری نداشتم.
وی گفت: مخاطبان نباید انگیزه ی ما را بکشند ما کارمان کودک هست اجازه بدید کارمان را بکنیم آن هم تنها کار کودک …
محمد علی پور نویسنده این برنامه در خصوص خلق کاراکترها گفت: در خلق کاراکترها ما اتاق فکر داریم که فکرهامان را روی هم می گذاریم و بعد به آن شاخ و برگ می دهیم.
وی در خصوص شخصیت پیر امیر محمد در این برنامه گفت: ما توانایی بازیگر را در نظر می گیریم و امیر محمد شخصیت پیر را بخوبی نشان می دهد به همین علت حتی ما نیز به آن جایگاهی در بحش حامی ما دادیم که آن را مدیریت میکند.
وی افزود: چندی پیش که امیر محمد به پشت صحنه شاهگوش رفته بود میر باقری به آن گفته بود که کاراکتر را پیرمردت را دوست دارم که گویا واقعا یک پیر مرد است.