نسل جدید جنسیس کوپه راهی خیابان ها شده ولی از همین ابتدا کوپه فرانسوی برایش نور بالا می زند. این رقابت وقتی پیچیده شد که قیمت هر دو در بازار به یک اندازه رسید، در نتیجه تنها داشته ها و برتری هاست که می تواند برنده خط پایان را مشخص کند.
تا همین یک سال و نیم پیش اگر کسی دنبال خودرویی اسپورت و خاص بود گزینه ای غیر از تولیدات مرسدس و BMW را بررسی نمی کرد. محصولاتی که البته با توجه به برندشان چندان ارزان هم نبودند اما این روزها داستان به گونه دیگری است. کره ای ها در بازار جولان می دهند و حتی خودروی ارزان قیمت هم دارند. در دو سال گذشته شاهد حضور محصولاتی اسپورت از این برند کره ای در بازار بودیم که مدل کوپه سردمدار آنها بود و بعد از مدتی جای خود را به هیوندای جنسیس داد؛ خودرویی محبوب که در اولین جنگ های خود به راحتی از پس غول های شش سیلندر آمریکایی همچون شورلت کامارو و فوردموستانگ برآمد.
این محصول در ایران محبوبیت بسیار زیادی دارد و به تازگی هم نسل جدید آن رونمایی شده است. در سوی دیگر مدلی کوپه از شرکت رنو راهی بازار شده که لاگونا نام داشته و از همان اوایل ورود به بازار ایران با قیمت هایی برابر در بازار دارند که همین موضوع تردید خریداران را به دنبال داشته است. این بار به بررسی این دو کوپه گردن کلفت پرداخته ایم تا ببینیم کدامیک ارزش بیشتری برای خرید دارد.
لاگونا کوپه؛ سوغات شانزلیزه
لاگونا کوپه ای که شما در خیابان ها می بینید، در واقع نسل سوم از این خودروی محبوب است که در سال 2007 در نمونه های لیفت بک، استیشن و کوپه آن راهی بازارهای جهانی شده است. فرانسوی ها تاکنون در بازار ایران خودروی اسپورتی نداشتند (به غیر از مگان هاچ بک به صورت وارداتی) و برای همین شرکت نگین خودرو اقدام به واردات مدل های مختلف رنو به بازار کرد و لاگونا هم به عنوان محصولی جوانپسند و کوپه راهی خیابان ها شد؛ البته این خودرو در بازار تاکنون موفقیت آنچنانی را نتوانسته به دست بیاورد که دلیل اصلی آن را می توان به قیمت بسیار زیاد آن نسبت داد.
لاگونا از موتوری 3/5 لیتری نیرو می گیرد که می تواند 241 اسب بخار قدرت را برای یک رانندگی لذتبخش در اختیار راننده قرار دهد. موتوری که باعث می شود این کوپه فرانسوی شتابی صفر تا 100 در حدود 7/4 ثانیه ثبت کند که برای خودرویی در این کلاس نمی تواند آمار خوبی محسوب شود. به خصوص اینکه واردکنندگان، لاگونا را خودرویی معتبر و اثبات شده می دانند.
البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که لاگونا دیفرانسیل جلوست و شاید در خیلی از قابلیت ها تشابه زیادی با رقبای آلمانی و دیفرانسیل عقب نداشته باشد. در مورد مصرف سوخت هم باید گفت این خودرو در سیکل ترکیبی حدود 10 لیتر در 100 کیلومتر اشتها دارد که برای چنین محصول اسپورت و 1/5 تنی مصرفی مناسب و به صرفه محسوب می شود.
تا همین یک سال و نیم پیش اگر کسی دنبال خودرویی اسپورت و خاص بود گزینه ای غیر از تولیدات مرسدس و BMW را بررسی نمی کرد. محصولاتی که البته با توجه به برندشان چندان ارزان هم نبودند اما این روزها داستان به گونه دیگری است. کره ای ها در بازار جولان می دهند و حتی خودروی ارزان قیمت هم دارند. در دو سال گذشته شاهد حضور محصولاتی اسپورت از این برند کره ای در بازار بودیم که مدل کوپه سردمدار آنها بود و بعد از مدتی جای خود را به هیوندای جنسیس داد؛ خودرویی محبوب که در اولین جنگ های خود به راحتی از پس غول های شش سیلندر آمریکایی همچون شورلت کامارو و فوردموستانگ برآمد.
این محصول در ایران محبوبیت بسیار زیادی دارد و به تازگی هم نسل جدید آن رونمایی شده است. در سوی دیگر مدلی کوپه از شرکت رنو راهی بازار شده که لاگونا نام داشته و از همان اوایل ورود به بازار ایران با قیمت هایی برابر در بازار دارند که همین موضوع تردید خریداران را به دنبال داشته است. این بار به بررسی این دو کوپه گردن کلفت پرداخته ایم تا ببینیم کدامیک ارزش بیشتری برای خرید دارد.
لاگونا کوپه؛ سوغات شانزلیزه
لاگونا کوپه ای که شما در خیابان ها می بینید، در واقع نسل سوم از این خودروی محبوب است که در سال 2007 در نمونه های لیفت بک، استیشن و کوپه آن راهی بازارهای جهانی شده است. فرانسوی ها تاکنون در بازار ایران خودروی اسپورتی نداشتند (به غیر از مگان هاچ بک به صورت وارداتی) و برای همین شرکت نگین خودرو اقدام به واردات مدل های مختلف رنو به بازار کرد و لاگونا هم به عنوان محصولی جوانپسند و کوپه راهی خیابان ها شد؛ البته این خودرو در بازار تاکنون موفقیت آنچنانی را نتوانسته به دست بیاورد که دلیل اصلی آن را می توان به قیمت بسیار زیاد آن نسبت داد.
لاگونا از موتوری 3/5 لیتری نیرو می گیرد که می تواند 241 اسب بخار قدرت را برای یک رانندگی لذتبخش در اختیار راننده قرار دهد. موتوری که باعث می شود این کوپه فرانسوی شتابی صفر تا 100 در حدود 7/4 ثانیه ثبت کند که برای خودرویی در این کلاس نمی تواند آمار خوبی محسوب شود. به خصوص اینکه واردکنندگان، لاگونا را خودرویی معتبر و اثبات شده می دانند.
البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که لاگونا دیفرانسیل جلوست و شاید در خیلی از قابلیت ها تشابه زیادی با رقبای آلمانی و دیفرانسیل عقب نداشته باشد. در مورد مصرف سوخت هم باید گفت این خودرو در سیکل ترکیبی حدود 10 لیتر در 100 کیلومتر اشتها دارد که برای چنین محصول اسپورت و 1/5 تنی مصرفی مناسب و به صرفه محسوب می شود.