• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

مزدا 2 درراه ایران.....

maksemos

متخصص بخش خودرو
مزدا 2 درراه ایران.....
برند معتبر مزدا در طول سال های گذشته همواره بنا به دلایلی ستاره بازار خودرو ایران بوده و در صدر گزینه های خرید در بازه های مختلف قرار می گرفته است . این اعتبار در ایران از عرضه مزدا 323 در دو مدل آغاز شد و طراحی خاص ، عملکرد قدرتمند و متفاوت فنی ، روحیه اسپرت و لذت مطلق رانندگی را در ذهن متقاضیان خرید این برند جا انداخت . عرضه مزدا 3 از دریچه های گروه خودروسازی بهمن قدمی بلند تر برای معرفی توانایی های بیش تر برند مزدا بود که با استقبال بی سابقه ای در ایران مواجه شد و از مزدا 3 خودرویی بدون منتقد ساخت . پس از گذشت مدتی و افزایش اعتبار محصولات جدید مزدا در ایران عطش خرید دیگر مدل های مزدا در بازار ایران افزایش یافته ، از همین رو شرکت بهمن خودرو مدتی قبل خبر عرضه مدل هاچ بک مزدا 3 ، مزدا 3 نسل جدید و مزدا 6 را اعلام کرد .

wol_error.gif
برای مشاهده عکس در اندازه واقعی بر روی نواربار کلیک کنید.
Mazda-2_2008_1024x768_wallpaper_06.jpg


در همین راستا گروه بهمن مدتی پیش طی مراسمی غیر رسمی خبر از ورود خودرو کوچک مزدا 2 به بازار ایران داد .
مزدا 2 خودرو هاچ بک کوچک در کلاس B است که در بازار ایران همرده ی خودروهایی همچون پژو 206 تیپ 6 ، فولکس واگن گل و تویوتا یاریس تیپ C قرار میگیرد .
گروه بهمن قصد دارد تا این خودرو را به صورت CBU در ایران عرضه کن

مزدا2 :
مزدا 2 در سال 1996 با الگوبرداری از طرح فورد فستیوا که روی کیا پراید نیز اجرا شد توسط شرکت مزدا ژاپن طراحی و عرضه شد . این خودرو در اصل و در سطح جهان با نام Demio شناخته می شود و تقریبا در تمامی بازار های جهانی مزدا به فروش می رسد .


wol_error.gif
برای مشاهده عکس در اندازه واقعی بر روی نواربار کلیک کنید.
Mazda-2_2008_1024x768_wallpaper_1d.jpg



مزدا 2 تا کنون در 3 نسل عرضه شده و نسل سوم این خودرو که برنامه واردات آن به ایران مد نظر است در سال 2008 به عنوان خودرو سال در کلاس B برگزیده شد .
این خودرو در دو نسل اول تنها به صورت 5 در هاچ بک عرضه می شد اما با عرضه نسل سومش تنوع کلاس های این خودرو به 3 درب هاچ بک ، 5 درب هاچ بک و صندوق دار افزایش یافت . مزدا 2 مدل 2008 همچنان به رسم نسل اولش از پلت فرم مشترک با فورد فیستا تحت نام DE استفاده می کند . این خودرو با استفاده از متریال های سبک و همچنین کاهش ابعاد بدنه نسبت به مدل 2002 طراحی شده و به طبع از کارآیی فنی بهتری نسبت به نسل قبلش بهره مند است .


wol_error.gif
برای مشاهده عکس در اندازه واقعی بر روی نواربار کلیک کنید.
Mazda-2_2008_1024x768_wallpaper_34.jpg


شرکت مزدا برای نسل جدید این خودرو دو پیشرانه 1.3 و 1.5 لیتری بنزینی جدید را در کنار گیربکس های 5 دنده دستی ، 4 دنده اتوماتیک و CVT در نظر گرفته است . گیربکس های توربو دیزل 1.4 و 1.6 لیتری نیز در کنار تنوع بنزینی ها روی مزدا 2 قرار گرفته اند .
مزدا 2 تا کنون در شهر والنسیای اسپانیا به تولید می رسید اما با عرضه این نسل از مزدا 2 شرکت مزدا تصمیم گرفت تا تولید آن را به سایت تولیدی اش در هیروشیما باز گرداند .

این خودرو همچنین مدتی پیش به عنوان برترین خودرو سال 2008 انتخاب شد.


wol_error.gif
برای مشاهده عکس در اندازه واقعی بر روی نواربار کلیک کنید.
Mazda-2_2008_1024x768_wallpaper_01.jpg


مشخصات فنی :
مدلی که قرار است توسط گروه بهمن عرضه شود به پیشرانه 1.5 لیتری مجهز است .
پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر مزدا 2 توانایی تولید حداکثر 101 اسب بخار در دور 6000 را داراست و حداکثر گشتاور نیوتون متری آن در دور 4000 به دست می آید .


Mazda-2_2008_1024x768_wallpaper_50.jpg


شتاب صفر تا صد این خودرو بر اساس اعلام شرکت مزدا حدود 10 ثانیه است و در ادامه این خودرو به حداکثر سرعت 220 کیلومتر در ساعت دست پیدا می کند . با نگاهی گذرا به رقیبان این خودرو ، مزدا 2 پس از 206 تیپ 6 که به پیشرانه 110 اسب بخاری مجهز است در رتبه دوم بین رقبا قرار می گیرد . حال آنکه مقایسه تنها از نظر قدرت عادلانه نیست و سیستم های فنی مجهز تر مزدا 2 میتوانند سکوی پرتابی برای این خودرو به صدر جدول رقابت در این بازه محسوب شوند .
اساس اعلام شرکت مزدا در کاهش وزن متریال ها و در کل وزن خودرو به عنوان یکی از پارامتر های اصلی طراحی خودرو مد نظر بوده که طی این تلاش ها وزن مزدا 2 به 954 کیلوگرم رسیده است . کوچولوی حدودا یک تنی مزدا با استفاده از باکی به حجم 42 لیتر مصرف متعادل 6.8 لیتر در 100 کیلومتر دارد که از آن خودرویی کم مصرف می سازد ، این خودرو همچنین با انتشار 135 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر موفق با اخد استاندارد یورو 4 در زمینه انتشار گازهای آلاینده شده است و از این نظر نیز خودرویی پاک و مناسب حال ایران محسوب می شود .

سیستم ترمز مزدا 2 در کنار سیستم های ABS ،EBD و ترمز کمکی EBA تامین کننده بخش فنی امنیت خودرو هستند .
سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع فنر پیچشی است .

امکانات ، آپشن ها و قابلیت ها :
مزدا 2 در ایران با امکاناتی نظیر ; ایربگ راننده و سرنشین جلو ، آینه های جانبی برقی ، شیشه بالابر های برقی برای 4 درب ، فرمان هیدرولیک ، گرم کن و برف پاک کن شیشه عقب ، تنظیم ارتفاع فرمان و تظیمات کامل صندلی راننده ، سیستم های ABS و EBD ، سپر ها ، دستگیره ها و آینه های همرنگ بدنه ، رینگ های 15 اینچی آلومینیومی ، چراغ های مه شکن جلو و عقب استفاده می کند.
مزدا 2 همچنین از سیستم صوتی مجهز به 4 باند خروجی و با قابلیت خواندن فرمت MP3 بهره می برد .


wol_error.gif
برای مشاهده عکس در اندازه واقعی بر روی نواربار کلیک کنید.
Mazda-2_2008_1024x768_wallpaper_45.jpg


چراغ های جلو این خودرو از نوع هالوژنی هستند و قابلیت تنظیم ارتفاع دارند .
همچنین در بخش امنیت هشدار باز بودن کمربند ها ، سیستم immobilizer ، محل استقرار صندلی کودک ، ورورد بدون سوییچ ، و سیستم های ABS و EBD در نظر گرفته شده اند .
 
بالا