
استفاده از رنگ مناسب در کسب و کار :
درک معانی رنگ در کسب و کار برای هر تجارتی ضروری است . دانستن روانشناسی رنگ ها برای موفقیت در برند سازی کسب و کار بسیار لازم می باشد زیرا رنگها تاثیر بسیار در مخاطبین و مشتریان میگذارند .
استفاده از رنگ مناسب در یک کسب و کار از مغازه های خرده فروشی گرفته تا طراحی وب سایتها و لوگوهای شرکتی و دفتر کارها و بسته بندی محصولات اهمیت فوق العاده ای دارد .
به تحلیل برخی رنگها در استفاده از مشاغل می پردازیم :
قرمز :
قرمز رنگی فیزیکی و دارای انرژی و نشان دهنده قدرت بالا است و برای جلب توجه کاربرد دارد .
نارنجی :
رنگ ماجراجویی و شور و اشتیاق است . همچنین نشان دهنده خوش بینی و شاد بودن می باشد .
زرد :
رنگی روشن و نشاط بخش که برای تحریک فرآیندهای ذهنی به کار می رود .
سبز:
سبز رنگ طبیعت و بهداشت و درمان می باشد و نشان دهنده احساسات می باشد .
فیروزه ای :
نشان احساسات و نماد توازن و همچنین الهام بخش مهارت های ارتباطی
آبی :
آبی امن ترین رنگ برای استفاده در اکثر برنامه های کاربردی،نشان دهنده صداقت، اعتماد و اطمینان است.
خاکستری :
خاکستری رنگی خنثی و محافظه کار است اما به معنی امنیت و قابلیت اطمینان. این رنگ یک پس زمینه عالی برای رنگهای دیگر ایجاد می کند.
سفید :
نشان دهنده بازده و سادگی و نماد انصاف و امنیت در کسب و کار
سیاه :
سیاه رنگ قدرت و اقتدار است و می توان آن را تهدید آمیز و غیر دوستانه نیز قلمداد کرد .
نقره ای :
رنگی مدرن و پیچیده دارای ابهام و نشان دهنده رمز و راز
طلایی :
رنگ طلایی با ارزش، لوکس و اعتبار در ارتباط است. این رنگ نشان دهنده خرد، زیبایی و سخاوت می باشد .
صورتی :
صورتی الهام بخش مهربانی است . این یک رنگ اغلب در کسب و کار زنانه استفاده می شود.
بنفش:
بنفش به معنی ثروت، کیفیت، فانتزی و خلاقیت در کسب و کار می باشد .
همچنین مطالعه مقالات خطوط در طراحی و خلاقیت در طراحی را نیز توصیه می کنیم.
منبع:دیزاین مجیک