• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

معرفی بلاگ سازمانی

admin

Administrator
عضو کادر مدیریت
معرفی بلاگ هاي سازمانی :

در اين تايپيك به معرفي چند بلاگ سازماني خواهيم پرداخت .
منبع تمامي مطالب اين تايپيك و معرفي هاي موجود thecoach.ir ميباشد .
 

admin

Administrator
عضو کادر مدیریت
معرفی بلاگ سازمانی: بانک مسکن ایران


MaskanBlog.JPG


بلاگ بانک مسکن


مطابق بلاگهای بانکی قبلی که معرفی کرده بودم، بلاگ بانک مسکن هم امکان ارتباط با نویسندگانش را در اختیار نگذاشته بود. این بلاگ ظاهرا خیلی فعال نیست و هر از گاهی مطالبی را منتشر می کند. نکته جالبی که وجود داره اینه که عنوان بلاگ هست: بلاگ روابط عمومی بانک مسکن. این مشکلی است که به نظر من در بسیاری از سازمانها دیده می شود. بیشتر واحدهای روابط عمومی سازمان برای اینکه هویت خودشان را نشان بدهند سعی می کنند در سایت سازمان بخشی مربوط به خودشان را بسازند یا احتمالا مانند بانک مسکن، بلاگی فقط برای روابط عمومی داشته باشند. در صورتیکه روابط عمومی همان روح کلی سازمان است که مخاطب آن را درک می کند. این مسئله باعث می شود تا یک ناهماهنگی بین بخش روابط عمومی با دیگر بخشهای سازمان دیده شود. مثلا هر بخش هر سازمان وظیفه بروز کردن قسمت مربوطه خود را دارد. روابط عمومی ها بخاطر تخصصی که دارند این کار را بخوبی انجام می دهند و بخشهای دیگر سازمان از ماجرا دور می افتد. در هر صورت نظر شخصی من اینه که محلی با عنوان بلاگ یا سایت روابط عمومی بی معناست. روابط عمومی یعنی تمام ارتباطهای سازمان.
پی نوشت: آقای حمیدرضا محمدی در فرم ثبت بلاگ سازمانی، بلاگ شرکتی با عنوان شرکت فناوران داده افراز کارا را ثبت نموده اند که به دلیل منحل شدن این شرکت و عدم بروز شدن این بلاگ به این معرفی خلاصه اکتفا می کنم. این بلاگ را اینجا ببینید.
 

admin

Administrator
عضو کادر مدیریت
معرفی بلاگ سازمانی: شرکت توسعه سامانه های نرم افزاری نگین (توسن)

tosan.PNG

بلاگ شرکت توسن

عنوان شرکت: شرکت توسعه سامانه های نرم افزاری نگین (توسن)
زمینه فعالیت: طراحی و تولید سامانه های جامع بانکی
تعداد نویسنده: ۱نفر
مدیر بلاگ: رضا قربانی
سال شروع: ۱۳۸۹
آدرس بلاگ: blog.tosan-co.com
آدرس سایت: www.tosan.com
آقای قربانی در پاسخ به این سوال که چرا داشتن بلاگ سازمانی برای شما اهمیت دارد؟ اینگونه پاسخ داده اند:
برای تثبیت و ارتقا نام و جایگاه برند توسن گمان می کنیم استفاده از وبلاگ یکی از راه های ارزان و پرتاثیر است. توسن ارائه دهنده راه حل های جامع بانکداری است و مشتریانش بانک های خصصی و برخی بانک های دولتی ایران هستند. شرکت ما شرکتی دانش بنیان است و دانش زیادی در آن تولید می شود. ما همیشه با حضور در سمینارهای علمی دستاوردهایمان را در اختیار دانش جویان قرار می دهیم. اما وبلاگ یکی از کانال هایی است که از طریق آن می توانیم به جریان آزاد اطلاعات علمی داخل و خارج مرزهای سازمانمان کمک کنیم. علاوه بر همه این ها وبلاگ به خاطر غیر رسمی بودن و زبان صمیمانه آن مورد توجه بیشتری قرار می گیرد. وبلاگ پویاست و در صورت آپدیت شدن پیوسته، حسی از سرزندگی شرکتی می دهد.
بلاگ شخصی آقای رضا قربانی در زمینه رسانه و روابط عمومی.
 

admin

Administrator
عضو کادر مدیریت
معرفی بلاگ سازمانی: پرنیان پردازش پارس

parnian.JPG


عنوان شرکت:
پرنیان پردازش پارس زمینه فعالیت: ارائه راهکارهای سازمانی مبتنی بر شیرپوینت
تعداد نویسنده: ۳ نفر
مدیر بلاگ: حامد سعیدی فرد
سال شروع: ۱۳۸۹
آدرس بلاگ: خانه - وبلاگ
آدرس سایت: http://parnianportal.com
حامد سعیدی فرد در پاسخ به این سوال که چرا داشتن بلاگ برای شما اهمیت دارد اینگونه پاسخ داده اند:
برای پاسخ به این سوال ابتدا به توصیف اهداف پرنیان می پردازم. هدف اصلی ما در پرنیان تولید نرم افزارهای سازمانی بر اساس مدل S+S و مبتنی بر شیرپوینت می باشد. البته وضعیت حال حاضر زیرساخت اینترنت در کشور، فرهنگ ، سطح سواد IT و عوامل دیگر باعث شده است که این هدف از دورن سازمانها دنبال شود و به تدریج زمینه سازی لازم برای پذیرش محصولات در آینده انجام گیرد.
شروع فعالیتهای اینترنتی پرنیان با راه اندازی سرویسهای ایران استارت، هاستینگ شیرپوینت فارسی(Zone) و قرآن آنلاین پرنیان آغاز شد. و پورتال پرنیان – بر اساس تعریف صحیح پورتال – درگاهی خواهد بود برای ورود و استفاده از این سرویسها،‌معرفی آنها و بالطبع معرفی فعالیتهای پرنیان. بلاگ سازمانی پرنیان در ادامه همین ساختار و به منظور اطلاع رسانی،‌معرفی قابلیتهای سرویسها و محصولات، انتقال دیدگاههای پرنیان به مخاطبین، طرح عقاید تخصصی و انتقال بخشی از دانش فنی است. در واقع بلاگ سازمانی پرنیان خلاصه ای است از آنچه در ذهن و جسم خانواده پرنیان می گذرد و انعکاس آن به مشتریان و دریافت نقطه نظرات ارزشمند آنها.

 

admin

Administrator
عضو کادر مدیریت
معرفی بلاگ سازمانی: اپاتان رایانش

opatanblog.JPG


بلاگ شرکت اپاتان رایانش

عنوان شرکت: اپاتان رایانش
زمینه فعالیت: رایانش ابری
تعداد نویسنده: ۱نفر
مدیر بلاگ: ناصر غانم زاده
سال شروع: ۱۳۸۹
آدرس بلاگ: http://www.opatan.ir/blog
آدرس سایت: http://www.opatan.ir
آقای غانم زاده در پاسخ به این سوال که چرا داشتن بلاگ برای شما اهمیت دارد اینگونه پاسخ داده اند:
در شرکت «اپاتان رایانش» ما برآنیم که روابط عمومی و ارتباط با مشتری گاه اهمیتی بیش از تبلیغات دارند. هم‌اکنون یکی از مهمترین ابزارهای روابط عمومی داشتن بلاگ سازمانی است. گرچه بلاگ شرکت را به‌تازگی راه‌انداخته‌ایم ولی با توجه به تجربه‌ای که از پیش در بلاگ نویسی داریم تلاش خواهیم کرد که بلاگ شرکت چندین کارکرد را داشته باشد:
روابط عمومی: آگاه‌سازی و شفاف‌سازی کارهای شرکت برای پرسنل و مشتریان.
فرهنگ‌سازی: همانگونه که می‌دانید زمینه کاری شرکت «رایانش ابری» یا همان Cloud Computing است و از آنجا نخستین شرکتی هستیم که به آن وارد شده‌ایم – دست‌کم به شکل شفاف- بنابر این بار فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و افزایش دانش عمومی درباره این فناوری نیز بر دوش ماست که بلاگ رسانه‌ای مناسب برای این کار می‌باشد.
جذب نیروهای توانمند در آینده: یکی از چالش‌های شرکت‌های فناور در ایران جذب نیروهای توانمند است که تلاش خواهیم کرد با ایجاد تصویری شفاف از شرکت علاقه‌مندان به همکاری با شرکت را افزایش داده و بتوانیم نیروهای باانگیزه‌تر جذب کنیم. افزون بر آن کسی که می‌خواهد به ما بپیوندد پیش‌زمینه‌ای از کار ما خواهد داشت و با دیدی نا آشنا به سراغ ما نخواهد امد.
 

admin

Administrator
عضو کادر مدیریت
معرفی بلاگ سازمانی: ایده گستران

idehgostaran.jpg


عنوان شرکت: ایده گستران
زمینه فعالیت: تولید نرم افزار
تعداد نویسنده: ۳ نفر
مدیر بلاگ: امیر نام آور
آدرس بلاگ: http://weblog.idegostaran.com
آدرس سایت: http://www.idegostaran.com
آقای نام آور در اولین مطلب بلاگ ایده گستران دلایل راه اندازی بلاگ را بصورت کامل توضیح داده اند که من همان مطلب را اینجا قرار داده ام.
به نام خدا
شاید با پیشرفت سریع تکنولوژی و تغییر عادات زندگی دیگر به خیلی از دل‌مشغولی‌هایی که در گذشته می‌پرداختیم نپردازیم و لزومی هم برای پرداختن به آن‌ها احساس نکنیم، اما «نوشتن» مقوله‌ای است که هرگز کهنه نمی‌شود و عادتی است که هرگز تغییر نمی‌کند اگر چه با پیشرفت‌های حاصل شده در تکنولوژی، روابط بین انسانها نیز به طرز پیچیده و سریعی در حال تغییر است اما این تغییرات نه تنها نیاز به نوشتن را کاهش نداده است بلکه با به وجود آوردن محیط‌های تازه‌تر ارتباط جمعی و ابزار‌های مدرن‌تر، لزوم و امکان استفاده از آن را تقویت نیز کرده است.


چرا این وبلاگ را راه‌اندازی کردیم؟
اول اینکه نوشتن به خاطر ویژگی‌های ذاتی‌اش ـ که در فرصت مناسب می‌توان به آن پرداخت ـ به رهاسازی افکار و آرامش درونی کمک شایان توجهی می‌کند و برای ما که به خاطر مسوولیت‌های شغلی و اجتماعی، فشار فکری زیادی را تحمل می‌کنیم ملجایی خواهد بود برای کسب آرامشی که گاهی در خواب نیز دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد.


دوم اینکه این وبلاگ می‌تواند درگاهی باشد برای ارتباط بهتر با مشتریان، مشتریانی که به ما اعتماد کرده اند و بخش مهمی از تجارت خویش را بر مبنای محصولات ما مدیریت می‌کنند، مشتریانی که حق دارند بدانند در سر مدیران و کارکنان این مجموعه چه می‌گذرد و در داخل این شرکت کارها به چه صورت پیش می‌رود و محلی خواهد بود برای ما تا درددل‌ها و ناگفتنی‌هایمان را با مخاطبان و مشتریان‌امان به اشتراک بگذاریم.


سوم اینکه نوشتن در این وبلاگ ـ اگر اتفاقات ناخواسته مسیر حرکت آن را مسدود نکند ـ می‌تواند تاریخچه‌ای را رقم بزند که همگام با حرکت شرکت در مسیر زمان، رد خود را در این صفحات دیجیتالی به جای بگذارد و قطعا مطالعه این وب‌نوشته‌ها در سال‌های آینده ـ که قطعا تفاوت‌های زیادی با امروز ما دارد – خالی از لطف نیست و می‌تواند مملو از تجربیات و خاطرات تلخ و شیرین باشد.


چهارم اینکه این نوشته‌ها می‌تواند محلی برای تبادلات فکری درون سازمانی باشد، جایی که مدیران و کارکنان بتوانند تجربیات، اتفاقات و نقطه‌نظرات خود را که هرگز فرصتی برای مطرح شدن نمی‌یابند مطرح کنند و با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

پنجم اینکه به رغم دیگر شرکت‌های ایرانی، ما نوشتن در وبلاگ را کسرشأن و نماد بی‌کلاسی(!) مجموعه خود نمی‌دانیم بلکه آن‌را به مانند هزاران شرکت کوچک، متوسط و بزرگی که در کشور های توسعه یافته خود را ملزم به نوشتن می‌دانند و وبلاگ را در کنار نشریات چاپی، رادیو و تلویزیون یکی از رسانه‌های عصر دیجیتال می‌دانند، آن را فرصتی می‌دانیم برای حضوری پررنگ‌تر در دنیایی که هر روز به آن وابسته‌تر می‌شویم.


ششم و از همه مهمتر اینکه نوشتن کمک می‌کند ـ یا شاید بهتر است بگویم ملزم می‌کندـ تا بتوانیم نگاهی از بالا و بیرون به کاری که انجام می‌دهیم داشته باشیم. قطعا نوشتن نیاز به اندیشیدن دارد و اندیشیدن در مورد اتفاقاتی که به طور روزانه اتفاق می‌افتد می‌تواند اتفاق! مثبتی باشد. همچنین معتقدم نوشتن در مورد هر فعالیتی موجب پیشرفت آن می‌شود زیرا برای نوشتن درباره هر موضوعی باید اطلاعات جدیدی در آن باره کسب کنیم و عملکردی داشته باشیم تا برای خوانندگان مطلب، حرفی تازه برای گفتن داشته باشیم، شاید همین خورده چیزها باعث شود کمی هم خودمان را به روز کنیم و از دنیا عقب نمانیم!
 

admin

Administrator
عضو کادر مدیریت
معرفی بلاگ سازمانی: بانک ملی ایران

bmiblog.jpg


بلاگ بانک ملی ایران یک بلاگ گروهی است که ظاهرا محتویاتش توسط کارکنان بانک ملی بروز می شود. من سعی کردم از طریق کامنتی که در یکی از مطالب گذاشتم با مدیر بلاگ تماس بگیرم اما به نتیجه ای نرسیدم. در خود بلاگ هم نه اطلاعات تماس وجود داشت، نه اطلاعات نویسندگان و نه ….
به همین دلیل این معرفی مثل معرفی های دیگه نیست و فقط جنبه اطلاع رسانی داره.
 
بالا