• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

نگاهی به لکسس RX 350 F-sport مدل ۲۰۱۴

رضــrezaــا

کاربر ویژه




لکسس RX 350 F-Sport مرزهای جدیدی را برای یک شاسی‌بلند لوکس باز کرده است. اگر می‌خواهید که یک شاسی‌بلند متوسط داشته باشید، بهتر است جای دیگری به دنبال آن بگردید؛ ولی اگر به دنبال چیزی فراتر از شاسی‌بلندهای معمولی و اسپرت هستید، F-Sport شاید گزینه مناسبی برای شما باشد. لکسس، به عنوان شاخه خودروهای لوکس تویوتا، همیشه به عنوان تولید کننده اتومبیل‌های لوکس و راحت شناخته شده، ولی در عین‌حال در نظر دارد که در سال‌های گذشته، اتومبیل‌های لوکس دارای ویژگی‌های اسپورتی بیشتری شده‌اند.


lexus-rx-350-f-sport-exterior-rx-10-500x281.jpg



لکسس مدل F-Sport خود را از سال ۲۰۱۳ به خط تولید درآورد و ما در اینجا مدل ۲۰‍۱۴ از این خودرو را با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ بررسی می‌کنیم. F-Sport مدل ۲۰۱۴ یک سیستم گیربکس هشت دنده اتوماتیک همراه با پدال‌شیفتر و یک سیستم تعلیق اسپورتی‌تر برای واکنش سریع‌تر در هندلینگ دارد.

lexus-rx-350-f-sport-exterior-rx-12-200x150.jpg

lexus-rx-350-f-sport-exterior-rx-7-200x150.jpg

lexus-rx-350-exterior-RX-4-200x150.jpg





در مجموع، در مدل سال ۲۰۱۴ تغییر عمده‌ای را در F-Sport شاهد نیستیم؛ ولی با این وجود، برخی امکانات آن ارتقا یافته‌اند. امکاناتی مانند خروجی ۱۱۵ ولت در عقب، قدرت بیشتر ترمزگیری در سیستم هشدار پیش از برخورد و قابلیت انطباق با «سیری» برای کاربران جدید آیفون.

lexus-rx-350-f-sport-exterior-rx-13-500x281.jpg



F-Sport مدل ۲۰۱۴ با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک در مدل تست قیمت نهایی ۴۷ هزار و ۴۵۰ دلار را داشت که در آن از آپشن‌هایی نظیر سیستم مانیتورینگ نقطه کور (۵۰۰ دلار)، سیستم صوتی فراگیر مارک لوینسون (۹۹۵ دلار)، سیستم راهبری همراه با دوربین نمای عقب (۲۷۷۵ دلار) و دستیار پارک مستقیم (۵۰۰ دلار) استفاده شده بود. F-Sport داری یک سیستم تعلیق اسپورتی شده، سیستم گیربکس ۸ دنده اتوماتیک، چرخ‌های ۱۹ اینچی دارک گرافیتی همراه با تایرهای 55R19/235، المان‌های طراحی ویژه در داخل کابین، تریم منحصر به فرد داخلی و دوخت زیبای چرم در آن است. این خودرو، همچنین دارای صندلی‌های عقب از جنس چرم سیاه‌رنگ است که با قسمت‌هایی از چرم سفید همراه شده‌اند و پدال‌ها نیز حفره‌دار و از جنس آلومینیوم هستند.
lexus-rx-fsport-2015-interior-LEX-RXG-01-500x281.jpg



درون کابین لکسس RX مدل ۲۰۱۴، ۵ صندلی قرار دارد و شاید همین یکی از عوامل بازدارنده برای کسانی باشد که به دنبال سه ردیف صندلی هستند. کابین خودرو به همان صورتی است که از هر شاسی‌بلند موجود در بازار انتظار می‌رود و بسیار راحت و دلپذیر است. در عین حال، بهتر است کمی هوش تکنولوژیک داشته باشید؛ زیرا RX 350 پُر از تکنولوژی است. برای کار با سیستم راهبری یا تنظیم سیستم صوتی یا کنترل هوا، باید از سیستم کنترل از راه دور لمسی استفاده کنید که در واقع یک موس کامپیوتر است که در بالای کنسول قرار گرفته است. در نتیجه نیازی به لمس صفحه سیستم راهبری نخواهید داشت و یا مستقیماً نیازی به تنظیم سیستم صوتی یا کنترل هوا ندارید. استفاده از این ابزار در هنگام رانندگی بسیار آسان است، ولی یادگیری روش استفاده از آن به کمی زمان نیاز دارد.

Lexus-RX-350-F-Sport-rear-seating-200x150.jpg

lexus-rx-2015-interior-LEX-RXG-03-200x150.jpg

2013-Lexus-RX-350-F-Sport-023-200x150.jpg


2013-Lexus-RX-350-F-Sport-024-200x150.jpg

2013-Lexus-RX-350-F-Sport-front-seating-200x150.jpg

2013-Lexus-RX-350-F-Sport-025-200x150.jpg


2013-Lexus-RX-350-F-Sport-gauges-200x150.jpg

lexus-rx-350-f-sport-interior-rx-04-200x150.jpg

02_MODULES_COMFORT_Versatility3-200x150.jpg



صندلی‌های عقب، می‌توانند سه بزرگسال را در خود جای دهند. فاصله پاها برای افراد بزرگسال با قد متوسط بسیار مناسب است و شرایط راحتی را برای مسافرت‌های طولانی ایجاد می‌کند. همچنین دو دریچه کولر در عقب تدارک دیده شده تا مسافران را خنک نگه دارند.

lexus-rx-2014-invehicletech-entertainment-bg-500x219.jpg

استفاده از سیستم دیفرانسیل تمام چرخ متحرک در لکسس RX 350 F-Sport باعث شده تا این خودرو در شرایط آب و هوایی زمستانی به خوبی در مسیرها حرکت کند. این خودرو از یک سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ با وزن کم استفاده می‌کنید که توسط یک اتصال الکترونیکی در دیفرانسیل عقب کنترل می‌شود و در نتیجه نیازی به یک دیفرانسیل مرکزی ندارد.

2014-lexus-rx350-f-sport-500x305.jpg

F-Sport تجربه رانندگی بسیار خوبی را برای یک خودروی اسپرت ایجاد کرده است. سیستم گیربکس ۸ دنده اتوماتیک آن، همراه با پدال شیفتر مخصوص آن‌هایی طراحی شده است که به دنبال عملکرد هرچه بیشتر از خودروی‌شان هستند. پیشرانه این خودرو، یک موتور ۳/۵ لیتری V6 است که در خروجی خود، ۲۷۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۳۶ نیوتن‌متر تولید می‌کند. بنابراین، در مقایسه با برخی شاسی‌بلندهای آلمانی، F-Sport نمی‌تواند یک خودروی اسپرت واقعی باشد. امّا در عین حال، زیبایی و ظرافت‌های به کار رفته در طراحی آن، تصویری منحصر به فرد برای این شاسی‌بلند ایجاد کرده‌اند.
2014-Lexus-RX-350-F-SPORT-rear-drivers-side-view-500x333.jpg

در مدل استاندارد لکسس RX 350، سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به کار رفته است که استفاده از سیستم ۸ دنده اتوماتیک، باعث خواهد شد که مصرف سوخت خودرو، اندکی بهبود یابد. مدل استاندارد این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر، ۱۳/۱ لیتر و در جاده ۹/۸ لیتر سوخت مصرف می‌کند. مدل دارای سیستم ۸ دنده اتوماتیک نیز دارای مصرف سوختی مشابه در شهر است، ولی در جاده مصرف سوخت خودرو را به ۹/۰۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رساند.
lexus-rx-350-f-sport-exterior-rx-3-500x281.jpg

با این حال، مدل ۲۰۱۴ از لکسس RX 350 F-sport هنوز هم در داخل آرام و راحتی لوکس خود را دارد. لیست بلندی از امکانات ایمنی برای آن در نظر گرفته شده و ابزارهای الکترونیکی زیادی در دسترس علاقه‌مندان به تکنولوژی قرار گرفته‌اند. این خودرو، گزینه‌ی مناسبی برای آن‌هایی است که نیازی به حمل بیش از ۵ مسافر پیدا نمی‌کنند. RX 350 F-Sport مصرف سوخت بهینه‌تری نسبت به بسیاری از رقبای خود دارد. این خودرو، هم شرایط لوکسی برای مشتری فراهم می‌کند و هم شرایط اسپرت متعادلی در رانندگی ایجاد می‌کند.

lexus-rx-2014-perf-handling-bg-200x150.jpg

lexus-rx-350-f-sport-exterior-rx-8-200x150.jpg

lexus-rx-350-f-sport-exterior-rx-11-200x150.jpg


Lexus-RX-350-F-Sport-front-view-200x150.jpg

lexus-rx-2014-exterior-RX-9-200x150.jpg

lexus-rx-350-f-sport-exterior-rx-6-200x150.jpg


lexus-rx-350-f-sport-exterior-rx-5-200x150.jpg

lexus-rx-350-f-sport-exterior-rx-2-200x150.jpg

lexus-rx-350-f-sport-exterior-rx-1-200x150.jpg


Lexus-RX-350-F-Sport-005-200x150.jpg

2014-lexus-rx350-f-sport-01-200x150.jpg

lexus-rx-350-f-sport-exterior-rx-13-200x150.jpg










 
بالا