هیوندای i30 در ایران
از اولین جرقه ی متصل شدن بازار های کشورمان به بازار های جهانی در سال 2005 و داغ شدن تب واردات بزرگان خودروسازی جهان به ایران شاهد رشد فکری و نگاه مردم نسبت به بحث خودرو بوده ایم .. این روز ها وارداتی ها به ایران اگر تیراژشان از تولیدی های داخل بسیار کمتر است اما در عوض سهم ریالی بیش تری را در اختیار دارند .
در این میان آسان موتور نماینده هیوندای در ایران که تا کنون سهم عمده ای از ایجاد بازاری رقابتی بین خودرو های وارداتی بازی کرده و پر فروش ترین ها را برای مردم به ارمغان آورده ، در کشف نیاز های بازار خودروی ایران و مردم موفق ترین بوده ، در گام بعدی ، ورود نسل جدید هیوندای به ایران برای پایه گذاری تحول هم زمان بازار ایران و جهان ،
آسان موتور با تردید وعده می دهد : i30 را به ایران می آوریم .
هیوندای i30 :
هاچ بک 5 در هیوندای که در سال 2007 برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شد تا آغاز گر امید های تازه ای برای کشف بازار های جدید برای هیوندای و بالا بردن سهم هیوندای در بازار های قبلی این شرکت باشد ، نسلی جدید برای هیوندای الانترا ( هیوندای آوانته ) و به دور از طراحی های شرق آسیایی .
I30 نسلی آریایی از شرکت طراحی هیوندای در آلمان می باشد . در مدل هاچ بک از موفقیت نسبتا خوبی برخوردار بوده و مدل استیشن و طراحی شده توسط کره آن نیز در نمایشگاه 2007 خودرو سئول معرفی شد تا در 2008 عرضه آن آغاز شود . این محصول پر سر و صدای هیوندای حاشیه و افتخارات زیادی را در 2 سال نخست تولیدش برای هیوندای به همرا آورده : انتخاب شده به عنوان خودروی سال 2007 ، خودروی سبز سال 2007 توسط اتوگاید و برترین خودروی کوچک سال توسط اکوکار .
هیوندای i30 در نخستین گام توسط هیوندای به بازار اولش یعنی انگلستان برای بدست گرفتن جایگاه هیوندای اکسنت و الانترا فرستاده شد تا زیر سایه ی سوناتای همیشه موفق این کمپانی در رتبه ی دوم فروش محصولات هیوندای در انگلستان قرار بگیرد .
استرالیایی ها هم این آریایی را یکی از "ترین" های بازار خودروشان به حساب می آورند ، ارزان ترین دیزلی موجود در بازار استرالیا با قیمت 21 هزار دلار استرالیا برای مدل 1.6 لیتری i30 .
القابی نظیر طراحی آلمانی و یا استیل اروپایی برچسب افتخاری روی نام محصولات آسیایی است که از i30 نسلی جدید از طراحی به زعم کارشناسان خودرو ساخته .خودرو های کره ای از گذشته صفات کیفیت و قیمت مناسب را به همراه داشته اند ، i30 نسلی جدید و برخواسته از تفکر جدید هیوندای در تقابل با آن هایی است که هنوز به گواهی نام هیوندای اعتماد ندارند .
تنوع در استفاده از موتور های بنزینی و دیزلی از i30خودرویی انطباق پذیر برای بازار خودرو های کوچک خانوادگی ساخته ، تکنولوژی روز طراحی موتور هیوندای و استفاده ار نسل موتور های توربو دیزل و موتور های بنزینی 16 سوپاپ خطی L4 قلب i30 را همیشه اصیل و پر قدرت نگه می دارند .
در ادامه مطلب به بررسی مشخصات فنی و امکانات رفاهی و همچنین بر رسی مدل های مختلف هیوندای i30 به همراه تصاویر بیش تر می پردازیم :
مشخصات فنی هیوندای i30 :
هیوندای i30 از 5 تنوع پیشرانه متشکل از 3 موتور بنزینی و دو موتوردیزلی بهره می برد .
بازار استرالیا در انتخاب i30 مناسب برای عرضه در این کشور به تنوع دیزلی بسنده کرده تا بهترین بازده را از محصول جدید هیوندای در دست داشته باشد ، اما بازار به دور از دیزل ایران که همواره پذیرای موتور های بنزینی بهترین دیزلی ها بوده ، به نظر می رسد در انتخاب پیشرانه i30 کمی دچار تردید شود که در ادامه مطلب به مدل احتمالی برای حضور در ایران می پردازیم .
نوع موتور
حجم موتور
(سی سی )
حداکثر قدرت
( اسب بخار )
نوع گیربکس
1.4 لیتر / بنزینی
1396
109
دستی
1.6 لیتر / بنزینی
1591
122
دستی / اتوماتیک
2.0 لیتر / بنزینی
1975
143
دستی / اتوماتیک
1.6 لیتر / دیزلی
1582
113
دستی / اتوماتیک
2.0 لیتر / دیزلی
1991
138
دستی
i30 خودرویی سبز از هیوندای و آغازی برای نسل موتور های پاک هیوندای در آینده است .
موتور 2 لیتری i30 شتاب صفر تا صدی معادل 11 ثانیه و حداکثر سرعت 205 کیلومتر را به ارمغان می آورد ، از طرفی سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و سیستم تعلیق مشترک با فورد فوکوس در عقب هیوندای i30 هنر دیگری در تجهیز فنی i30 در تالار طراحی "راسلشایم" آلمان به حساب می آید .
حضور مدل های 1.4 لیتری و 1.6 لیتری i30 در ایران نسبت به دیگر مدل ها محتمل تر به نظر می رسد ، در نگاه اول پایانی همچون تویوتا یاریس را می توان برای i30 تصور نمود اما بهتر است این بحث را در قسمت بررسی قیمت بیش تر زیر و رو کنیم .
تمامی موتور های i30 شانزده سوپاپ هستند و از استاندارد یورو 4 بهره می برند ، پاک می سوزانند و هیبت قدرتمندانه i30 را زیر چهره ی آرام این خودرو نگه می دارند .هندلینگ اسپورت در توازن با سیستم تعلیق با حساسیت بالا در کنار امنیت موروثی بهترین تلفیق ، برای رانندگی در فضایی قدرتمند و آرام را برای i30 سوار ها به همراه می آورند .
گیربکس 5 دنده دستی و 4 دنده اتوماتیک برای تمامی مدل های i30 موجود می باشند ، این در حالی است که استرالیایی ها امسال شاهد دیزلی های اتوماتیک i30بوده اند و انگلیسی ها هم استقبال خوبی نسبت به گیربکس های اتوماتیک i 30 نشان داده اند .

از اولین جرقه ی متصل شدن بازار های کشورمان به بازار های جهانی در سال 2005 و داغ شدن تب واردات بزرگان خودروسازی جهان به ایران شاهد رشد فکری و نگاه مردم نسبت به بحث خودرو بوده ایم .. این روز ها وارداتی ها به ایران اگر تیراژشان از تولیدی های داخل بسیار کمتر است اما در عوض سهم ریالی بیش تری را در اختیار دارند .
در این میان آسان موتور نماینده هیوندای در ایران که تا کنون سهم عمده ای از ایجاد بازاری رقابتی بین خودرو های وارداتی بازی کرده و پر فروش ترین ها را برای مردم به ارمغان آورده ، در کشف نیاز های بازار خودروی ایران و مردم موفق ترین بوده ، در گام بعدی ، ورود نسل جدید هیوندای به ایران برای پایه گذاری تحول هم زمان بازار ایران و جهان ،
آسان موتور با تردید وعده می دهد : i30 را به ایران می آوریم .
هیوندای i30 :
هاچ بک 5 در هیوندای که در سال 2007 برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شد تا آغاز گر امید های تازه ای برای کشف بازار های جدید برای هیوندای و بالا بردن سهم هیوندای در بازار های قبلی این شرکت باشد ، نسلی جدید برای هیوندای الانترا ( هیوندای آوانته ) و به دور از طراحی های شرق آسیایی .
I30 نسلی آریایی از شرکت طراحی هیوندای در آلمان می باشد . در مدل هاچ بک از موفقیت نسبتا خوبی برخوردار بوده و مدل استیشن و طراحی شده توسط کره آن نیز در نمایشگاه 2007 خودرو سئول معرفی شد تا در 2008 عرضه آن آغاز شود . این محصول پر سر و صدای هیوندای حاشیه و افتخارات زیادی را در 2 سال نخست تولیدش برای هیوندای به همرا آورده : انتخاب شده به عنوان خودروی سال 2007 ، خودروی سبز سال 2007 توسط اتوگاید و برترین خودروی کوچک سال توسط اکوکار .
هیوندای i30 در نخستین گام توسط هیوندای به بازار اولش یعنی انگلستان برای بدست گرفتن جایگاه هیوندای اکسنت و الانترا فرستاده شد تا زیر سایه ی سوناتای همیشه موفق این کمپانی در رتبه ی دوم فروش محصولات هیوندای در انگلستان قرار بگیرد .
استرالیایی ها هم این آریایی را یکی از "ترین" های بازار خودروشان به حساب می آورند ، ارزان ترین دیزلی موجود در بازار استرالیا با قیمت 21 هزار دلار استرالیا برای مدل 1.6 لیتری i30 .
القابی نظیر طراحی آلمانی و یا استیل اروپایی برچسب افتخاری روی نام محصولات آسیایی است که از i30 نسلی جدید از طراحی به زعم کارشناسان خودرو ساخته .خودرو های کره ای از گذشته صفات کیفیت و قیمت مناسب را به همراه داشته اند ، i30 نسلی جدید و برخواسته از تفکر جدید هیوندای در تقابل با آن هایی است که هنوز به گواهی نام هیوندای اعتماد ندارند .
تنوع در استفاده از موتور های بنزینی و دیزلی از i30خودرویی انطباق پذیر برای بازار خودرو های کوچک خانوادگی ساخته ، تکنولوژی روز طراحی موتور هیوندای و استفاده ار نسل موتور های توربو دیزل و موتور های بنزینی 16 سوپاپ خطی L4 قلب i30 را همیشه اصیل و پر قدرت نگه می دارند .
در ادامه مطلب به بررسی مشخصات فنی و امکانات رفاهی و همچنین بر رسی مدل های مختلف هیوندای i30 به همراه تصاویر بیش تر می پردازیم :

مشخصات فنی هیوندای i30 :
هیوندای i30 از 5 تنوع پیشرانه متشکل از 3 موتور بنزینی و دو موتوردیزلی بهره می برد .
بازار استرالیا در انتخاب i30 مناسب برای عرضه در این کشور به تنوع دیزلی بسنده کرده تا بهترین بازده را از محصول جدید هیوندای در دست داشته باشد ، اما بازار به دور از دیزل ایران که همواره پذیرای موتور های بنزینی بهترین دیزلی ها بوده ، به نظر می رسد در انتخاب پیشرانه i30 کمی دچار تردید شود که در ادامه مطلب به مدل احتمالی برای حضور در ایران می پردازیم .
نوع موتور
حجم موتور
(سی سی )
حداکثر قدرت
( اسب بخار )
نوع گیربکس
1.4 لیتر / بنزینی
1396
109
دستی
1.6 لیتر / بنزینی
1591
122
دستی / اتوماتیک
2.0 لیتر / بنزینی
1975
143
دستی / اتوماتیک
1.6 لیتر / دیزلی
1582
113
دستی / اتوماتیک
2.0 لیتر / دیزلی
1991
138
دستی
i30 خودرویی سبز از هیوندای و آغازی برای نسل موتور های پاک هیوندای در آینده است .
موتور 2 لیتری i30 شتاب صفر تا صدی معادل 11 ثانیه و حداکثر سرعت 205 کیلومتر را به ارمغان می آورد ، از طرفی سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و سیستم تعلیق مشترک با فورد فوکوس در عقب هیوندای i30 هنر دیگری در تجهیز فنی i30 در تالار طراحی "راسلشایم" آلمان به حساب می آید .
حضور مدل های 1.4 لیتری و 1.6 لیتری i30 در ایران نسبت به دیگر مدل ها محتمل تر به نظر می رسد ، در نگاه اول پایانی همچون تویوتا یاریس را می توان برای i30 تصور نمود اما بهتر است این بحث را در قسمت بررسی قیمت بیش تر زیر و رو کنیم .
تمامی موتور های i30 شانزده سوپاپ هستند و از استاندارد یورو 4 بهره می برند ، پاک می سوزانند و هیبت قدرتمندانه i30 را زیر چهره ی آرام این خودرو نگه می دارند .هندلینگ اسپورت در توازن با سیستم تعلیق با حساسیت بالا در کنار امنیت موروثی بهترین تلفیق ، برای رانندگی در فضایی قدرتمند و آرام را برای i30 سوار ها به همراه می آورند .
گیربکس 5 دنده دستی و 4 دنده اتوماتیک برای تمامی مدل های i30 موجود می باشند ، این در حالی است که استرالیایی ها امسال شاهد دیزلی های اتوماتیک i30بوده اند و انگلیسی ها هم استقبال خوبی نسبت به گیربکس های اتوماتیک i 30 نشان داده اند .