
طبق گفته ی Shihei Yoshida پورت کردن بازی های PS3 بر روی NGP ساده و سریع است. Yoshida ادعا کرد محیط توسعه ی NGP به اندازه ی کافی آسان است. البته این بدین معنی نیست که فقط شاهد بازی های پورت شده خواهیم بود.
Yoshida به Edge گفت" ما از اول بر روی این کار تمرکز کرده بودیم و این درسی بود که از PS3 گرفتیم. ما باید محیط ساخت و توسعه را به اندازه ی کافی ساده می کردیم. امروز دیگر بسیاری از تیم ها با PS3 آشنا هستند و در عنوان های خود از انواع افکت ها استفاده می کنند. با توجه به این تجربه ما باید توسعه و ساخت بازی بر روی NGP را به اندازه ی ممکن اسان می کردیم. سه دمویی که در پرده برداری از NGP دیدید _ Yakuza ،Lost Planet 2 و MGS4 _ نشان می دهند که پورت کردن از PS3 به NGP ساده و سریع است ولی فقط نباید انتظار این را داشته باشید. نگاه من به NGP فقط یک کنسول دستی برای پورت کردن بازی های PS3 نیست."
ما نمایش هایی از Killzone, Uncharted و Resistance بر روی NGP دیدیم. به نظر می رسد سونی به شدت بر روی این کنسول دستی کار می کند.