۹۹ نکته برای موفقیت در تجارت دامنه
در این مقاله سعی بر جمع آوری ۹۹ نکته برای موفقیت در زمینه تجارت و خرید و فروش دامنه شده است. دانستن این نکات قطعا راهگشای شما در این بازار خواهد بود.
۱) توسط جایگزین کردن حرف یا حروف اول یک کلمه، دامنههای تجاری بسازید
۲) کاری را که هرگز به آن فکر نکردهاید به خاطر داشتن دامنهی آن شروع نکنید، میتوانید دامنه را زمانی که آماده بودید انتخاب کنید
۳) تا جایی که می توانید از “خط فاصله” استفاده نکنید
۴) آیا دامنه در هر دو شکل (با حروف بزرگ و با حروف کوچک) زیباست؟
۵) قبل از ثبت دامنه، آن را با صدای بلند بگویید، آیا تلفظ آن از پشت تلفن ساده است؟
۶) در مورد واژهها و عبارات جدید اطلاعات کسب کنید و دامنههای مرتبط با آنها را ثبت نمایید
۷) وقتی که حالت طبیعی ندارید، دامنه را ثبت نکنید!
۸) سعی کنید دامنه را کوتاه انتخاب کنید. به دنبال کلمات کلیدی نباشید
۹) از بخش “کلمات کلیدی گوگل ادوردز” برای یافتن کلیدواژههای برتر درباره موضوع مورد نظر خود استفاده نمائید
۱۰) دامنه خود را با یک TLD مناسب همخوان سازید
۱۱) اگر شما به زبان خارجی صحبت نمیکنید به این معنا نیست که هیچکس در دنیا نیز صحبت نمیکند
۱۲) در لیست دامنههای منقضی شده جستجو کنید
۱۳) نشانهی خوبی است اگر تبلیغ کنندگان PayPerClick) PPC) دقیقا بر روی همان عباراتی پیشنهاد دهند که دامنهی شما را تشکیل میدهند
۱۴) تعداد زیادی دامنه را یکباره ثبت نکنید – زمان تمدید را تصور کنید!
۱۵) خود را محدود کنید. هرچیزی که به نظرتان خوب رسید را ثبت نکنید، فقط آنهایی که بهترین هستند را انتخاب کنید. فروش دامنه به آن راحتی که به نظر میرسد نیست، حتی برای کسانی از ما که موفقیتهایی داشتهایم. دامنههای محجوب در میان میلیونها دامنه موجود کم میشوند
۱۶) اگر تمام تحقیقات حاکی از آنند که میتوانید یک دامنه را به قیمت خاصی بفروشید از اینکه در ابتدای زمان پیشنهاددهی پیشنهادها بسیار کمترند نگران نشوید و صبور باشید
۱۷) در میان انواع دامنهها به دنبال آنهایی باشید که برایتان مناسبترند، چه دامنههای com.ـی که قابلیت تجاری شدن دارند، چه کلمات کلیدی ccTLD و یا چیزی بین این دو
۱۸) اگر تصمیم گرفتید که دامنهی خود را در سایتهای فروش دامنه به حالت ویژه درآورید، مطمئن شوید که آن دامنه با ارزش است با این وجود به راحتی پیدا نمیشود. تعداد بازدیدِ بهترین دامنههای لیست شدهی خود را نگاه کنید، یکی از آنها که کمترین بازدید را دارد انتخاب و آن را ویژه کنید.
۱۹) زمانی که دریافتید، بینش کافی دربارهی “نامهای دامنه با کیفیت بالا” (x,xxx$ یا بیشتر) پیدا کردید و متوجه شدید که یکی از آنها را در اختیار دارید سعی کنید آنها را در ویترین سایتهایی قرار دهید که برای فروش گذاشتهاید، با این کار ترافیک زیادی به صورت مجانی به دامنههای لیست شدهی خود آوردهاید
۲۰) سعی کنید دامنهها را به استفادهکنندگان نهایی (کاربران انتهایی) بفروشید. فروختن به واسطهها (reseller) همیشه بهترین راه برای فروش دامنه به قیمت بالا نیست
۲۱) برای کشف معانی اضافی برای یک دامنه از جستجوگرهای سرنام (مخفف چند کلمه) استفاده کنید
۲۲) دومین هک اگر درست و هوشمندانه استفاده و با پسوند درست سازگار گردد، میتواند ارزش بیشتری به دامنهی شما بدهد
۲۳) با خرید دامنههای دارای علامت تجاری(trademark) شما خود را در معرض خطر قرار دادهاید و آماده باشید که هر لحظه آن را از دست بدهید
۲۴) سعی کنید به جای ثبت ۱۰ دامنه، با همان پول یک دامنهی خوب بخرید
۲۵) اگر لازم بود آمادگی رها کردن داشته باشید

۱) توسط جایگزین کردن حرف یا حروف اول یک کلمه، دامنههای تجاری بسازید
۲) کاری را که هرگز به آن فکر نکردهاید به خاطر داشتن دامنهی آن شروع نکنید، میتوانید دامنه را زمانی که آماده بودید انتخاب کنید
۳) تا جایی که می توانید از “خط فاصله” استفاده نکنید
۴) آیا دامنه در هر دو شکل (با حروف بزرگ و با حروف کوچک) زیباست؟
۵) قبل از ثبت دامنه، آن را با صدای بلند بگویید، آیا تلفظ آن از پشت تلفن ساده است؟
۶) در مورد واژهها و عبارات جدید اطلاعات کسب کنید و دامنههای مرتبط با آنها را ثبت نمایید
۷) وقتی که حالت طبیعی ندارید، دامنه را ثبت نکنید!
۸) سعی کنید دامنه را کوتاه انتخاب کنید. به دنبال کلمات کلیدی نباشید
۹) از بخش “کلمات کلیدی گوگل ادوردز” برای یافتن کلیدواژههای برتر درباره موضوع مورد نظر خود استفاده نمائید
۱۰) دامنه خود را با یک TLD مناسب همخوان سازید
۱۱) اگر شما به زبان خارجی صحبت نمیکنید به این معنا نیست که هیچکس در دنیا نیز صحبت نمیکند
۱۲) در لیست دامنههای منقضی شده جستجو کنید
۱۳) نشانهی خوبی است اگر تبلیغ کنندگان PayPerClick) PPC) دقیقا بر روی همان عباراتی پیشنهاد دهند که دامنهی شما را تشکیل میدهند
۱۴) تعداد زیادی دامنه را یکباره ثبت نکنید – زمان تمدید را تصور کنید!
۱۵) خود را محدود کنید. هرچیزی که به نظرتان خوب رسید را ثبت نکنید، فقط آنهایی که بهترین هستند را انتخاب کنید. فروش دامنه به آن راحتی که به نظر میرسد نیست، حتی برای کسانی از ما که موفقیتهایی داشتهایم. دامنههای محجوب در میان میلیونها دامنه موجود کم میشوند
۱۶) اگر تمام تحقیقات حاکی از آنند که میتوانید یک دامنه را به قیمت خاصی بفروشید از اینکه در ابتدای زمان پیشنهاددهی پیشنهادها بسیار کمترند نگران نشوید و صبور باشید
۱۷) در میان انواع دامنهها به دنبال آنهایی باشید که برایتان مناسبترند، چه دامنههای com.ـی که قابلیت تجاری شدن دارند، چه کلمات کلیدی ccTLD و یا چیزی بین این دو
۱۸) اگر تصمیم گرفتید که دامنهی خود را در سایتهای فروش دامنه به حالت ویژه درآورید، مطمئن شوید که آن دامنه با ارزش است با این وجود به راحتی پیدا نمیشود. تعداد بازدیدِ بهترین دامنههای لیست شدهی خود را نگاه کنید، یکی از آنها که کمترین بازدید را دارد انتخاب و آن را ویژه کنید.
۱۹) زمانی که دریافتید، بینش کافی دربارهی “نامهای دامنه با کیفیت بالا” (x,xxx$ یا بیشتر) پیدا کردید و متوجه شدید که یکی از آنها را در اختیار دارید سعی کنید آنها را در ویترین سایتهایی قرار دهید که برای فروش گذاشتهاید، با این کار ترافیک زیادی به صورت مجانی به دامنههای لیست شدهی خود آوردهاید
۲۰) سعی کنید دامنهها را به استفادهکنندگان نهایی (کاربران انتهایی) بفروشید. فروختن به واسطهها (reseller) همیشه بهترین راه برای فروش دامنه به قیمت بالا نیست
۲۱) برای کشف معانی اضافی برای یک دامنه از جستجوگرهای سرنام (مخفف چند کلمه) استفاده کنید
۲۲) دومین هک اگر درست و هوشمندانه استفاده و با پسوند درست سازگار گردد، میتواند ارزش بیشتری به دامنهی شما بدهد
۲۳) با خرید دامنههای دارای علامت تجاری(trademark) شما خود را در معرض خطر قرار دادهاید و آماده باشید که هر لحظه آن را از دست بدهید
۲۴) سعی کنید به جای ثبت ۱۰ دامنه، با همان پول یک دامنهی خوب بخرید
۲۵) اگر لازم بود آمادگی رها کردن داشته باشید