2012 Lexus LFA براي خريد يك لكسوس LFA بايد پولدارتر از خريدار يك فراري باشيد؟؟؟ $400,000 براي اين خودرو
خودروي كه با سوپر اسپرت ها رقابت مي كند از كمپاني كه به راحتي و بي صدا بودن شهرت پيدا كرده !
برنامه ساخت LFA در واقع برنامه اي براي كشف فناوري هاي نو بخصوص در ساخت فيبر كربن است اين برنامه از سال 2000 شروع شد اولين بار كانسبت آن در دیترویت در سال 2005 نشان داده شد سپس يك نسخه سقف روباز در دیترویت در سال 2008 ظاهر شد و بلاخره برنامه توليد آن در دسامبر 2010 فقط با 500 دستگاه آغاز خواهد شد
با وجودی که این ماشین گران قیمت است اما لكسوس معتقد است كه با اين قيمت خودروي است كه پولتان را هدر نمي دهد چرا كه با آخرين تكنولوژي و سطح عملكر بهينه و منحصر به فرد است شاسی و بدنه عمدتا از کربن ساخته شده است يا کامپوزیت فیبر ، درست مانند انزو یا مک لارن مرسدس وزن لكسوس با 1480 كيلو گرم كمي كمتر از Corvette ZR1 است
موتور 4.8 لیتری 10 سيلندر با قدرت 553 اسب بخار در 8700 دور در دقیقه است و حداكثر گشتاور 480 نيوتون متر در 6800 دور در دقیقه كه 90 درصد آن قابل دستيابي از 3700 تا 9000 دور بر دقيقه است
ترمز ها سرامیکی Brembo متشکل از دیسک های 15.4 اینچ و شش پیستون جلو نشسته ، با 14.2 اینچ - دیسک و چهار پیستون در عقب. در كنار رينگ هاي 20 اينچي BBS با لاستيك 265/35 در جلو و 305/30 عقب از نوع Bridgestone
به گفته رئیس مهندس Haruhiko Tanahashi ، از مزایای استفاده از فیبر کربن برای بدنه این است که امکان ایجاد لبه های بسیار تیز که در بهبود عملکرد آيرو ديناميك LFA نقش مهمي داشته را فراهم كرده LFA دارای ضریب آيروديناميك 0.31cd مي باشد و Tanahashi می گوید که ماشین تولیدي downforce بیش از هر یک از رقبای خود دارد .
خيابان ها اتوبان ها همه در تسخير اين موشك مطلق است لكسوس ادعا مي كند شتاب 0-20 مايل 0-100 كيلومتر بر ساعت اين خودرو 3.7 ثانيه و حداكثر سرعتش 202 مايل بر ساعت يا 325 كيلومتر بر ساعت است کاملا قابل باور است با توجه به قدرت LFA نسبت به وزن 5.9 پوند بر اسب بخار. (نسبت ZR1 سبک است 5.3)
نزدیکترین رقیب لكسوس فراری 599GTB است
موتور اين خودرو كه بر مبناي موتور فرمول يك طراحي شده داراي سوپاپ و شاتون تیتانیوم است در كنار استفاده از کربن و سیلی****** در آن همينطور در ساخت شاسي بطور چشمگير از فيبر كربن استفاده شده در كنار آلومینیوم كمپاني مدعي است استفاده از الومينيوم بجاي كربن 221 پوند وزن خودرو را افزايش مي دهد شصت و پنج درصد از ساختار بدنه از فیبر کربن ساخته شده است ، با باقی مانده 35 درصد آلومینیوم است.
نوع خودرو : موتور جلو ديفرانسيل عقب 2 نفره 2 در كوپه
قيمت پايه : $350,000
نوع موتور : 40 سوپاپ 10 سيلندر
حجم سيلندر :4805cc
درجه كمپرس: 12.0:1
قدرت :553 HP در 8700
گشتاور : 480 NM در 6800
كد موتور: 1LR-GSE
دور موتور قرمز: 9000
آلايندگي : يورو5
جعبه دنده : 6 سرعته اتوماتيك-دستي
شتاب 0-100 كيلومتر 3.7 ثانيه
شتاب 0-60 مايل 3.5 ثانيه
400 متر :11.8 ثانيه
حداكثر سرعت:202 mph (325 km/h)
مصرف سوخت :14/20 mpg
ساير مشخصات
o Overall length: 4,505 mm
o Overall width: 1,895 mm
o Overall height: 1,220 mm
o Wheelbase: 2,605 mm
o Track
front: 1,580 mm
rear: 1,570 mm
o Overhang
front: 940 mm
rear: 960 mm
o Coefficient of Drag: 0.31 Cd
o Fuel tank capacity: 73 l (16.1 gallons)
• WEIGHTS (kg)
o Kerb weight: 1,480 - 1,580 kg
o Gross vehicle weight: 1,700/1,750 kg
• TRANSMISSION
o Gearbox type: 6-speed Automated Sequential Gearbox
o Front counter gear ratio: 1.259
o Gear ratios
1st: 3.231
2nd: 2.188
3rd: 1.609
4th: 1.233
5th: 0.970
6th: 0.795
o Final drive ratio: 3.417
o Maximum permissible speed
1st: 52 mph
2nd: 76 mph
3rd: 104 mph
4th: 136 mph
5th: 172 mph
6th: -
• BRAKES
o Front: Cross-drilled ventilated discs, 399 x 34 mm
o Rear: Cross-drilled ventilated discs, 360 x 28 mm
• SUSPENSION
• Front: Double wishbone with anti-roll bar
• Rear: Multilink with anti-roll bar
• STEERING
• Steering gear type: Rack and pinion
• Power steering type: Electric
• Ratio: 14.3
• Turns lock to lock: 2.35
• ELECTRICAL SYSTEM
• Battery capacity: 12V-48AH
• Alternator output: 2,640 W
• Starter output: 1.7 kW
• TYRES AND WHEELS
• Wheels
• Front: 20x9.5J BBS alloy
• Rear: 20x11.5J BBS alloy
• Tyres
• Front: 265/35R20 95Y
• Rear: 305/30R20 99Y
برای مشاهده عکس در اندازه واقعی بر روی نواربار کلیک کنید.
برای مشاهده عکس در اندازه واقعی بر روی نواربار کلیک کنید.
برای مشاهده عکس در اندازه واقعی بر روی نواربار کلیک کنید.
برای مشاهده عکس در اندازه واقعی بر روی نواربار کلیک کنید.
برای مشاهده عکس در اندازه واقعی بر روی نواربار کلیک کنید.
برای مشاهده عکس در اندازه واقعی بر روی نواربار کلیک کنید.
برای مشاهده عکس در اندازه واقعی بر روی نواربار کلیک کنید.
برای مشاهده عکس در اندازه واقعی بر روی نواربار کلیک کنید.
برای مشاهده عکس در اندازه واقعی بر روی نواربار کلیک کنید.
خودروي كه با سوپر اسپرت ها رقابت مي كند از كمپاني كه به راحتي و بي صدا بودن شهرت پيدا كرده !
برنامه ساخت LFA در واقع برنامه اي براي كشف فناوري هاي نو بخصوص در ساخت فيبر كربن است اين برنامه از سال 2000 شروع شد اولين بار كانسبت آن در دیترویت در سال 2005 نشان داده شد سپس يك نسخه سقف روباز در دیترویت در سال 2008 ظاهر شد و بلاخره برنامه توليد آن در دسامبر 2010 فقط با 500 دستگاه آغاز خواهد شد
با وجودی که این ماشین گران قیمت است اما لكسوس معتقد است كه با اين قيمت خودروي است كه پولتان را هدر نمي دهد چرا كه با آخرين تكنولوژي و سطح عملكر بهينه و منحصر به فرد است شاسی و بدنه عمدتا از کربن ساخته شده است يا کامپوزیت فیبر ، درست مانند انزو یا مک لارن مرسدس وزن لكسوس با 1480 كيلو گرم كمي كمتر از Corvette ZR1 است
موتور 4.8 لیتری 10 سيلندر با قدرت 553 اسب بخار در 8700 دور در دقیقه است و حداكثر گشتاور 480 نيوتون متر در 6800 دور در دقیقه كه 90 درصد آن قابل دستيابي از 3700 تا 9000 دور بر دقيقه است
ترمز ها سرامیکی Brembo متشکل از دیسک های 15.4 اینچ و شش پیستون جلو نشسته ، با 14.2 اینچ - دیسک و چهار پیستون در عقب. در كنار رينگ هاي 20 اينچي BBS با لاستيك 265/35 در جلو و 305/30 عقب از نوع Bridgestone
به گفته رئیس مهندس Haruhiko Tanahashi ، از مزایای استفاده از فیبر کربن برای بدنه این است که امکان ایجاد لبه های بسیار تیز که در بهبود عملکرد آيرو ديناميك LFA نقش مهمي داشته را فراهم كرده LFA دارای ضریب آيروديناميك 0.31cd مي باشد و Tanahashi می گوید که ماشین تولیدي downforce بیش از هر یک از رقبای خود دارد .
خيابان ها اتوبان ها همه در تسخير اين موشك مطلق است لكسوس ادعا مي كند شتاب 0-20 مايل 0-100 كيلومتر بر ساعت اين خودرو 3.7 ثانيه و حداكثر سرعتش 202 مايل بر ساعت يا 325 كيلومتر بر ساعت است کاملا قابل باور است با توجه به قدرت LFA نسبت به وزن 5.9 پوند بر اسب بخار. (نسبت ZR1 سبک است 5.3)
نزدیکترین رقیب لكسوس فراری 599GTB است
موتور اين خودرو كه بر مبناي موتور فرمول يك طراحي شده داراي سوپاپ و شاتون تیتانیوم است در كنار استفاده از کربن و سیلی****** در آن همينطور در ساخت شاسي بطور چشمگير از فيبر كربن استفاده شده در كنار آلومینیوم كمپاني مدعي است استفاده از الومينيوم بجاي كربن 221 پوند وزن خودرو را افزايش مي دهد شصت و پنج درصد از ساختار بدنه از فیبر کربن ساخته شده است ، با باقی مانده 35 درصد آلومینیوم است.
نوع خودرو : موتور جلو ديفرانسيل عقب 2 نفره 2 در كوپه
قيمت پايه : $350,000
نوع موتور : 40 سوپاپ 10 سيلندر
حجم سيلندر :4805cc
درجه كمپرس: 12.0:1
قدرت :553 HP در 8700
گشتاور : 480 NM در 6800
كد موتور: 1LR-GSE
دور موتور قرمز: 9000
آلايندگي : يورو5
جعبه دنده : 6 سرعته اتوماتيك-دستي
شتاب 0-100 كيلومتر 3.7 ثانيه
شتاب 0-60 مايل 3.5 ثانيه
400 متر :11.8 ثانيه
حداكثر سرعت:202 mph (325 km/h)
مصرف سوخت :14/20 mpg
ساير مشخصات
o Overall length: 4,505 mm
o Overall width: 1,895 mm
o Overall height: 1,220 mm
o Wheelbase: 2,605 mm
o Track
front: 1,580 mm
rear: 1,570 mm
o Overhang
front: 940 mm
rear: 960 mm
o Coefficient of Drag: 0.31 Cd
o Fuel tank capacity: 73 l (16.1 gallons)
• WEIGHTS (kg)
o Kerb weight: 1,480 - 1,580 kg
o Gross vehicle weight: 1,700/1,750 kg
• TRANSMISSION
o Gearbox type: 6-speed Automated Sequential Gearbox
o Front counter gear ratio: 1.259
o Gear ratios
1st: 3.231
2nd: 2.188
3rd: 1.609
4th: 1.233
5th: 0.970
6th: 0.795
o Final drive ratio: 3.417
o Maximum permissible speed
1st: 52 mph
2nd: 76 mph
3rd: 104 mph
4th: 136 mph
5th: 172 mph
6th: -
• BRAKES
o Front: Cross-drilled ventilated discs, 399 x 34 mm
o Rear: Cross-drilled ventilated discs, 360 x 28 mm
• SUSPENSION
• Front: Double wishbone with anti-roll bar
• Rear: Multilink with anti-roll bar
• STEERING
• Steering gear type: Rack and pinion
• Power steering type: Electric
• Ratio: 14.3
• Turns lock to lock: 2.35
• ELECTRICAL SYSTEM
• Battery capacity: 12V-48AH
• Alternator output: 2,640 W
• Starter output: 1.7 kW
• TYRES AND WHEELS
• Wheels
• Front: 20x9.5J BBS alloy
• Rear: 20x11.5J BBS alloy
• Tyres
• Front: 265/35R20 95Y
• Rear: 305/30R20 99Y


















