alirezakarimi
New member
توربو
چگونه یک 206 توربو می شود .
وقتی اولین بار توربو معرفی شد داستان شگفت انگیزی بود. وباعث شد در کنار یک پورشه اسپرت توربو
رنو5 توربو و ب ام و 2002 توربو برای رقابت بایستد.
شاید در دستاورد های تکنوژی حرکت در خودروها هیچ پدیده ای به این حد بازده نداشته است.
در اتومبیلی که زیر تیغ توربو قرار گرفته حجم موتور 1400 سی سی است .استاندارد کمپرس 1 به 5/10است. این کمپرس به میزان 1 به 7.5 کاهش می یابد.
توسط تیونر این کاهش کمپرس تحلیل وبا تقییر شکل پیستون یا افزودن محفظه احتراق میسر می گردد.
از منیفولد تقییر یافته جهت استقرار توربو استفاده می شود.
توربو از مارکی مناسب بسته به حجم موتور استفاده می گردد.
مدار ورودی و خروجی طراحی می گردد. و اینتر کولر و پایپ های مربوطه که از متریالهای مقاوم در برابر حرارت می باشند . طراحی و اجرا می گردد.
تا اینجا مراحل سخت افزاری تقریبا تمام است . و سخت ترین قسمت کار یا ستاپ کامپیوتر خودرو آغاز می شود.
سیستم کنترل موتور این خودرو مارک امرالد می باشد. این دستگاه دارای برنامه اولیه بوده و خودرو استارت می شود .
بعد از روشن شدن خودرو نیاز به برنامه ریزی در دورهای متغیر موتور و بوست به کمک دستگاه ای اف آر AFR و ایی جی تی EGT که مخفف تست نسبت سوخت و هوا و دمای گاز خروجی اگزوز می باشد.دارد.
و تیونر از این طریق اطلاعات مورد نیاز را جهت تحلیل و برنامه ریزی بدست می آورد.
و مپ جدید ومتناسب خودرو بدست می آید.
پس از این مر حله نوبت به مرحله فاین تیون FINETUNE می باشد که در تست جاده انجام می گردد.
در این نمونه احتمال پاسخگوئی به بوست 16 پیش بینی می شود . که بوسیله بوست کنترل الکترونیکی
به کامپیوتر کنترل موتور سپرده شده است .
این مپ پس از قفل شدن در اختیار مالک خودرو. قرار می گیرید .
رکورد بدست آمده قدرت برای این موتور در هلند می باشد که معادل 500 اسب بخار است.
و نمونه در حال اجرا که بصورت استانداردئ دارای 75 اسب بخار است براحتی تابیش از دو برابر قدرت فعلی قدرت بدست می آورد .
البته با بهره برداری از دستگاه دیا نامومتر در تهران بزودی از قویترین خودروها با این دستگاه تست خواهیم گرفت .
تا کنون سه دستگاه 206 مجهز به توربو شده اند. و این خودرو توسط آقای امید کابلی در بخش فنی و مکانیک
.

وقتی اولین بار توربو معرفی شد داستان شگفت انگیزی بود. وباعث شد در کنار یک پورشه اسپرت توربو
رنو5 توربو و ب ام و 2002 توربو برای رقابت بایستد.
شاید در دستاورد های تکنوژی حرکت در خودروها هیچ پدیده ای به این حد بازده نداشته است.
در اتومبیلی که زیر تیغ توربو قرار گرفته حجم موتور 1400 سی سی است .استاندارد کمپرس 1 به 5/10است. این کمپرس به میزان 1 به 7.5 کاهش می یابد.
توسط تیونر این کاهش کمپرس تحلیل وبا تقییر شکل پیستون یا افزودن محفظه احتراق میسر می گردد.

از منیفولد تقییر یافته جهت استقرار توربو استفاده می شود.

توربو از مارکی مناسب بسته به حجم موتور استفاده می گردد.

مدار ورودی و خروجی طراحی می گردد. و اینتر کولر و پایپ های مربوطه که از متریالهای مقاوم در برابر حرارت می باشند . طراحی و اجرا می گردد.



تا اینجا مراحل سخت افزاری تقریبا تمام است . و سخت ترین قسمت کار یا ستاپ کامپیوتر خودرو آغاز می شود.
سیستم کنترل موتور این خودرو مارک امرالد می باشد. این دستگاه دارای برنامه اولیه بوده و خودرو استارت می شود .

بعد از روشن شدن خودرو نیاز به برنامه ریزی در دورهای متغیر موتور و بوست به کمک دستگاه ای اف آر AFR و ایی جی تی EGT که مخفف تست نسبت سوخت و هوا و دمای گاز خروجی اگزوز می باشد.دارد.

و تیونر از این طریق اطلاعات مورد نیاز را جهت تحلیل و برنامه ریزی بدست می آورد.
و مپ جدید ومتناسب خودرو بدست می آید.

پس از این مر حله نوبت به مرحله فاین تیون FINETUNE می باشد که در تست جاده انجام می گردد.
در این نمونه احتمال پاسخگوئی به بوست 16 پیش بینی می شود . که بوسیله بوست کنترل الکترونیکی
به کامپیوتر کنترل موتور سپرده شده است .

این مپ پس از قفل شدن در اختیار مالک خودرو. قرار می گیرید .
رکورد بدست آمده قدرت برای این موتور در هلند می باشد که معادل 500 اسب بخار است.
و نمونه در حال اجرا که بصورت استانداردئ دارای 75 اسب بخار است براحتی تابیش از دو برابر قدرت فعلی قدرت بدست می آورد .
البته با بهره برداری از دستگاه دیا نامومتر در تهران بزودی از قویترین خودروها با این دستگاه تست خواهیم گرفت .
تا کنون سه دستگاه 206 مجهز به توربو شده اند. و این خودرو توسط آقای امید کابلی در بخش فنی و مکانیک
.