• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

5 قابلیت کلیدی در یک فروشگاه ساز

virtu

New member
با فراهم بودن 5 قابلیت کلیدی مطرح شده در یک فروشگاه ساز می توانید اطمینان داشته باشید که فروشگاه سازی که مورد نظر شماست می تواند راه انداز مناسبی برای فروشگاه اینترنتی شما باشد. بنابراین نکات کلیدی به شرح زیر وجود دارد که باید در هر صورت مورد نظر شما باشد.

نکات کلیدی که در انتخاب فروشگاه ساز باید مورد توجه خاص باشد
لازم به توضیح است این موارد قابلیت نیستند، بعضا خدمات هم نیستند ، صرفا نکاتی هستند که باید مورد توجه باشند و در قیمت ، و کیفیت فروشگاه اکترونیکی شما بسیار تاثیر خواهند داشت.
- فروشگاه ساز باید بروز رسانی نسخه برنامه نویسی شده به صورت دوره ای داشته باشد
- فروشگاه ساز باید امکان توسعه نامحدود را دارا باشد
- فروشگاه ساز باید به سیستم مدیریت محتوا مجهز باشد
- فروشگاه ساز باید رعایت حداقلها در استاندارد های تجارت الکترونیکی را در برنامه خود لحاظ کرده باشد
- فروشگاه ساز باید هزینه ها و وضعیت محاسبه را مشخص کرده باشد

شما نمی توانید الزامات مرورگر های ویرایش جدید را برای فروشگاه اینترنتی خود لحاظ نکنید. نمی توانید تغییرات بوجود آمده در موتورهای جستجو را در فروشگاه ساز خود لحاظ نکنید، نمی توانید ویروسها و مشکلات امنیتی شناخته شده را با بی تفاوتی لحاظ نکنید، نمی توانید از فروشگاه سازی استفاده کنید که برای هر تغییر لازم در بازه های زمانی خاص نیازمند طراحی مجدد باشد و نباید از فروشگاه سازی استفاده کنید که نسخه برنامه نویسی شده آن یکبار و برای فروشگاه شما نوشته شده و بسته شده است!! . حتما در انتخاب فروشگاه ساز باید به دوره های به روز رسانی نسخه نرم افزاری ، حداقل در نکات و موارد امنیتی توجه داشته باشید.

هیچ فروشگاه اینترنتی نیست که قابلیتهای ساده یا پیچیده خاص نداشته باشد.
هرچند در کلیت فروشگاه سازها ، همه ی فروشگاه های الکترونیکی شبیه به هم و با یک نقشه عمل کنند. ولی هر فروشگاهی مواردی دارد که در صورت رسیدگی و فراهم شدن بهتر و قوی تر می تواند فعالیت کند.در هر صورت در بدو راه اندازی فروشگاه اینترنتی توسط فروشگاه ساز، این موارد اساسا مشخص نیستند و حتی ذهن کاربر به سمت آنها نمی رود. ولی در صورت لحاظ کردن موارد فوق الذکر در استفاده از فروشکاه اینترنتی به زودی اصلی ترین نیاز و درخواست مدیر فروشگاه اینترنتی تبدیل می شوند. حال اگر فروشگاه ساز مورد استفاده، نسخه ی بسته و غیر قابل توسعه باشد و یا تیم فنی تولید فروشگاه ساز در دسترس نباشد شما با مشکل اساسی مواجه خواهید شد. فراموش نکنید که در آغاز ممکن است شما با هر یک از فروشگاه سازها بتوانید فعالیت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود را آغاز نمائید، اما پس از مدتی به محیط کاربری عادت خواهید نمود و تغییر محیط کاربری خصوصا در بخش مدیریت فروشگاه ساز برای شما مشکل خواهد بود و شما را دچار چالش خواهد کرد، این در صورتی است که فروشگاه ساز گزینه ی دوم بتواند اطلاعات شما را بپذیرد ، در غیر اینصورت که واقعا مشکلات فراوان خواهید داشت. در ابتدا بررسی لازم در خصوص این موضوع را در مورد فروشگاه ساز خود انجام دهید و از تیم فنی بخواهید نمونه هایی انجام شده را به شما معرفی نماید.

کالایی در فروشگاه اینترنتی وارد شده و اتفاقا به صورت کامل با عکس و مشخصات ، آیا نیاز شما برای خرید و اطلاعات شما جهت حصول اطمینان و انجام عملیات خرید کافیست؟! البته اینگونه نیست. تجربه نشان داده است که شما در خصوص کالا باید مطالب و توضیحات کامل داشته باشید. برای تحقق فروشگاه اینترنتی موفق باید امکان انتشار نقد و بررسی و محتواهای این چنین وجود داشته باشد. باید امکان مقایسه کالاها وجود داشته باشد و در این مرحله نیز فعالیت شما تمام نیست! ، باید بتوانید در فروشگاه اینترنتی خود ، مجموعه یا خود را معرفی کنید، درباره فروشگاه تان بنویسید و اطلاع رسانی کنید. این یک روی مهم این سکه در فروشگاه اینترنتی و فروشگاه ساز است. روی مهم دیگر موتورهای جستجوست. فراموش نکنید که محتوا مهمترین عامل بهینه سازی فروشگاه اینترنتی شما در موتورهای جستجوست. باید بتوانید در خصوص فعالیت تجاری فروشگاه اینترنتی خود از طریق بخش مدیریت فروشگاه ساز بنویسید.

اتصال به بانک و پروتوکل های مربوط قوائد خاص خود را دارد، اتصال به درگاه پست و ... نیز همینطور ، اساسا فروشگاه الکترونیکی همیشه در تعامل با محیط نرم افزاری بیرون از خود است. باید ماژولار بوده و بتواند درگاه ورودی و خروجی داشته باشد. برای این منظور به صورت بین المللی CEFACT (سازمان نظارت بر استانداردهای جهانی) استاندارد هایی را تدوین کرده است. و بر اساس رعایت این استانداردها گواهینامه صادر می کند. این استانداردها و رعایت آنها موجب می شود تا یک فروشکاه امکان اتصال به دیتابیس بانکها را در هر جای دنیا داشته باشد. البته در حال حاضر به دلیل تحریم ها و ... ارتباط نرم افزاری بین وب سایتها و فروشگاه های اینترنتی با خارج وجود ندارد ولی اطلاع داشته باشید که پروتوکل های بانکی داخلی نیز بر اساس همین استانداردها عمل می کند.

در دنیای مجازی کسب و کار تا وقتی آغاز نکرده اید امکان تصمیم گیری وجود دارد. می توانید در خصوص فروشگاه ساز و سیستم خود به خوبی تحقیق کنید ولی با آغاز راه اندازی اولین صفحه از طریق فروشگاه ساز خاص ، دیگر هر روز که می گذرد تغییر فروشگاه ساز مورد استفاده سخت تر و سخت تر می شود. تا جایی که شما حاضر می شوید تمام کاستی ها را تحمل کنید و مدام از روشهای ابداعی غیر استاندارد امورات فروشگاه اینترنتی و کسب و کار آنلاین خود را انجام دهید ، این بزرگترین نقص فروشگاه ساز است. تا این مرحله با مشاوره با کارشناس مجرب طی دوره ای می توانید سیستم را و فروشگاه اینترنتی خود را نجات دهید و به سمت استفاده از فروشگاه ساز مناسب بروید ولی یک موضوع وجود دارد که شما را دچار مشکل می کند. عموما در هنگام راه اندازی فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه ساز هزینه های شما را به این ترتیب تقسیم می کند : هزینه دامنه ، هاستینگ ، پهنای باند ، دیزاین و طراحی گرافیکی و سورس کد یا برنامه نرم افزاری فروشگاه ساز ، 3 مورد اول معمولا با دوره یکساله فروخته می شوند ، که نوعی اجاره قابل تمدید به مدت نامحدود است ، دیزاین و طراحی بازه زمانی ندارد و باید بر اساس اصول حرفه ای متعلق به شما باشد و نسخه برنامه نویسی شده همیشه نامشخص و مسکوت می ماند. این مسکوت ماندن نقطه تاریکی است که باید به دقت به آن توجه کنید ، پرداختن به این نقطه تاریک اگر با هوشمندی و دقت انجام شود شما را از خرید و استفاده از بیشتر فروشگاه سازها منصرف خواهد کرد!از تیم فنی فروشگاه ساز بخواهید در مورد کم و کیف پشتیبانی برای شما توضیح دهد.



 
بالا