يك مطالعه جديد نشان داده است افراد بزرگسالي كه به نقص توجه ناشي از بيش فعالي (adhd) مبتلا هستند، بيشتر از كساني كه اين اختلال را ندارند، خلاق و مبتكر هستند و بيشتر از دستاوردهاي خلاقانه خود لذت ميبرند.
به گزارش سرويس «بهداشت و درمان» ايسنا، دكتر هولي وايت ـ استاديار روانشناسي اداركي ـ در كالج ايكرد در سن پترزبورگ فلوريدا و نويسنده دستيار اين مقاله متذكر شد: با توجه به اين كه كه اختلال نقص توجه ناشي از بيش فعالي ممكن است موجب بروز مشكلاتي مثل پريشاني شود. از سوي ديگر ميتواند دريچهاي به سوي ايدههاي جديد و تازه باشد.
دكتر وايت معتقد است: عدم تمركز كامل روي يك كار ميتواند به مغز امكان دهد كه ارتباطي را ايجاد كند كه قبل از اين اتفاق نيافتهاند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، دكتر وايت و دستيارش پريتيشا در دانشگاه ميشيگان مطالعات خود را بر روي 60 دانشجوي كالج انجام دادهاند كه نيمي از آنها به اختلال نقص توجه ناشي از بيش فعالي مبتلا بودند.
در اين مطالعات مجموعهاي از چندين تست در اختيار دانشجويان قرار داده شد تا ميزان خلاقيت آنها سنجيده شود.
نتيجه آزمايشات نشان داد دانشجويان مبتلا به اين اختلال توجهي، بالاترين امتياز را در اين تستها كسب كردند.
اين روانشناسان ميگويند: گروه دانشجويان مبتلا به اختلال نقص توجه در اين آزمونها بيشتر خلق ايده از خود نشان دادند و جريانات مغزي آنها به نسبت دانشجويان سالم بالاتر بود.
اين مطالعه در واقع ادامه پژوهشي ديگري است كه در سال 2006 ميلادي روي ارزيابيهاي آزمايشگاهي خلاقيت انجام گرفت.
اين مطالعه در مجله «تفاوتهاي فردي و شخصيت» به چاپ رسيده است.
به گزارش سرويس «بهداشت و درمان» ايسنا، دكتر هولي وايت ـ استاديار روانشناسي اداركي ـ در كالج ايكرد در سن پترزبورگ فلوريدا و نويسنده دستيار اين مقاله متذكر شد: با توجه به اين كه كه اختلال نقص توجه ناشي از بيش فعالي ممكن است موجب بروز مشكلاتي مثل پريشاني شود. از سوي ديگر ميتواند دريچهاي به سوي ايدههاي جديد و تازه باشد.
دكتر وايت معتقد است: عدم تمركز كامل روي يك كار ميتواند به مغز امكان دهد كه ارتباطي را ايجاد كند كه قبل از اين اتفاق نيافتهاند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، دكتر وايت و دستيارش پريتيشا در دانشگاه ميشيگان مطالعات خود را بر روي 60 دانشجوي كالج انجام دادهاند كه نيمي از آنها به اختلال نقص توجه ناشي از بيش فعالي مبتلا بودند.
در اين مطالعات مجموعهاي از چندين تست در اختيار دانشجويان قرار داده شد تا ميزان خلاقيت آنها سنجيده شود.
نتيجه آزمايشات نشان داد دانشجويان مبتلا به اين اختلال توجهي، بالاترين امتياز را در اين تستها كسب كردند.
اين روانشناسان ميگويند: گروه دانشجويان مبتلا به اختلال نقص توجه در اين آزمونها بيشتر خلق ايده از خود نشان دادند و جريانات مغزي آنها به نسبت دانشجويان سالم بالاتر بود.
اين مطالعه در واقع ادامه پژوهشي ديگري است كه در سال 2006 ميلادي روي ارزيابيهاي آزمايشگاهي خلاقيت انجام گرفت.
اين مطالعه در مجله «تفاوتهاي فردي و شخصيت» به چاپ رسيده است.