گفت و گو با عباس کاظمی مدیرعامل سازمان بهیننه سازی مصرف سوخت
این روزها بالا بودن مصرف انرژی در ایران به نسبت کشورهای دیگر بر کسی پوشیده نیست. با این حال هر ساله شاهد افزایش بیش از 10 درصدی مصرف انرژی در کشور هستیم و با وجود طرح ها و برنامه هایی که هر ساله دولت و مجلس آنها را در جهت جلوگیری از این افزایش تدوین می کنند اما به دلایلی که شاید در این گفت وگو به گوشه ای از آنها اشاره شود هیچیک ازاین طرح ها و پروژه ها تا کنون در جلوگیری از افزایش مصرف یا به نوعی مدیریت مصرف موفق نبوده اند. از مبحث 19 این گفت وگو شروع می شود.مبحثی که باید در ساختمان ها رعایت شود تا شاید از طریق نصب پنجره های دو جداره و مواردی از این قبیل از هدرروی انرژی در ساختمان ها جلوگیری کرد.اما مدیرعامل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت در این گفت وگو از قانون شدن این مبحث و الزام ساختمان سازها برای اجرای آن می گوید اما در عین حال به آماری هم اشاره می کند که گواه بی توجهی ساختمان سازها و بالاخص شهرداری ها در اجرای این قانون است.
عباس کاظمی در گفت وگو با خبرآنلاین که مشروح آن را در ادامه می خوانید به نبود استاندارد مصرف سوخت در خودروهای داخلی که البته بحث چندان جدیدی هم نیست اشاره می کند و از خودروی پژو 405 و نیسان 2400 و 2800 به عنوان پرمصرف ترین های ایران یاد می کند.
منبع:خبرآنلاین
این روزها بالا بودن مصرف انرژی در ایران به نسبت کشورهای دیگر بر کسی پوشیده نیست. با این حال هر ساله شاهد افزایش بیش از 10 درصدی مصرف انرژی در کشور هستیم و با وجود طرح ها و برنامه هایی که هر ساله دولت و مجلس آنها را در جهت جلوگیری از این افزایش تدوین می کنند اما به دلایلی که شاید در این گفت وگو به گوشه ای از آنها اشاره شود هیچیک ازاین طرح ها و پروژه ها تا کنون در جلوگیری از افزایش مصرف یا به نوعی مدیریت مصرف موفق نبوده اند. از مبحث 19 این گفت وگو شروع می شود.مبحثی که باید در ساختمان ها رعایت شود تا شاید از طریق نصب پنجره های دو جداره و مواردی از این قبیل از هدرروی انرژی در ساختمان ها جلوگیری کرد.اما مدیرعامل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت در این گفت وگو از قانون شدن این مبحث و الزام ساختمان سازها برای اجرای آن می گوید اما در عین حال به آماری هم اشاره می کند که گواه بی توجهی ساختمان سازها و بالاخص شهرداری ها در اجرای این قانون است.
عباس کاظمی در گفت وگو با خبرآنلاین که مشروح آن را در ادامه می خوانید به نبود استاندارد مصرف سوخت در خودروهای داخلی که البته بحث چندان جدیدی هم نیست اشاره می کند و از خودروی پژو 405 و نیسان 2400 و 2800 به عنوان پرمصرف ترین های ایران یاد می کند.
منبع:خبرآنلاین