• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

پیراهن مجلسی

دختر مهتاب

متخصص بخش آموزش خیاطی
LG_1378294064_ea9c2cfbe2ccc8bb6dc6170ba27f5aa6.jpg
 

پیوست ها

  • LG_1378294064_ea9c2cfbe2ccc8bb6dc6170ba27f5aa6.jpg
    LG_1378294064_ea9c2cfbe2ccc8bb6dc6170ba27f5aa6.jpg
    67.5 کیلوبایت · بازدیدها: 2

دختر مهتاب

متخصص بخش آموزش خیاطی
مقدار پارچه مورد نیاز

2 متر پارچه ساتن براق با عرض 150 سانتی‌متر
5/1 پارچه آستری بونژه با عرض 150 سانتی‌متر
مرحله اول: آماده سازی الگوی اولیه بالاتنه جلو

1-از الگوی اولیه بالاتنه متریک، مولی و یا گرلاوین آماده نمایید.
2- پنس سرشانه لباس را 5/1 برابر می‌کنیم.
3- پنس زیر سینه را روی الگوی اصلی می‌بندیم.
4- بلندی خط آکاردمان را مشخص کنید.
5- پنس کنفورماسیون را قیچی بزنید و پنس سرشانه و پنس زیر سینه را به پنس کنفورماسیون منتقل کنید.
6- قد لباس را اضافه کنید.
7- پایین دامن به میزان 3 الی 5 سانتی‌متر فون شود.

LG_1378293948_41a68bbd092fc60744d034b6ddd6400f.jpg
 

پیوست ها

  • LG_1378293948_41a68bbd092fc60744d034b6ddd6400f.jpg
    LG_1378293948_41a68bbd092fc60744d034b6ddd6400f.jpg
    19 کیلوبایت · بازدیدها: 72

دختر مهتاب

متخصص بخش آموزش خیاطی
مرحله دوم: آماده سازی الگو برای پیاده کردن مدل

1-الگوی اولیه را به الگوی کامل تبدیل کنید.
2- برش دکلته لباس را مانند مدل رسم کنید.

3- از نقطه A واقع در خط آکاردمان 3 سانتی‌متر بالا بروید.
4- از نقطه BوD واقع در خط آکاردمان 2 سانتی‌متر پایین بیایید. برش هفت خط آکاردمان را در قسمت بالای الگو رسم
کنید.
5- برای رسم برش هفت پایین از نقاط EوF واقع در خط کمر 2 الی 3 سانتی‌متر بالا بروید و از نقطه G، 3 سانتی‌متر پایین بیایید و برش را مانند شکل رسم کنید.
6- برش روی زانوی سمت چپ را در امتداد ساسون بزرگ جلو 7 الی 8 سانتی‌متر پایین‌تر از خط باسن بزرگ رسم کنید.

LG_1378293963_cdd8a7eeaac861691128bf00740fd671.jpg
 

پیوست ها

  • LG_1378293963_cdd8a7eeaac861691128bf00740fd671.jpg
    LG_1378293963_cdd8a7eeaac861691128bf00740fd671.jpg
    35.6 کیلوبایت · بازدیدها: 72

دختر مهتاب

متخصص بخش آموزش خیاطی
مرحله اول

انتقال پنس سرشانه و پنس زیر سینه به پنس کنفورماسیون
مرحله دوم

*دراین مرحله پنس‌ها بسته شده و روی الگوی جدید بستن پنس‌ها طراحی نشده است.
مرحله سوم: آماده سازی الگوی بالاتنه در برش دکلته

تذکر: دقت کنید که برای قسمت بالای بالاتنه به آستری، برای قسمت زیرین بالاتنه و به یک مقدار پارچه پلیسه برای قسمت رویه بالاتنه احتیاج داریم.
1-در قسمت برش دکلته پنس کنفورماسیون را بسته و آن را به داخل برش از کارور (مانند شکل) منتقل می‌کنیم و الگو را به قسمت 1و2 تقسیم می‌کنیم.
2- از خط CF، 5 الی 6 سانتی‌متر برای چپ و راست الگو خارج می‌شویم و هلالی دکلته را به این نقطه رسم می‌کنیم.
3- از این الگو برای آستری استفاده می‌کنیم.
4- برش آکاردمان را جدا کرده و به یک طرف آن لایی زده، برای قسمت زیرین نیز آستری استفاده می‌کنیم.

LG_1378294024_2e15281e5aab1a4b564316a7f4571f48.jpg
LG_1378294033_272411db43548e7e5017eaf9d79b1dbd.jpg
LG_1378294042_d5e4547b1d24aa1978aa70bce2f24ea1.jpg
 

پیوست ها

  • LG_1378294042_d5e4547b1d24aa1978aa70bce2f24ea1.jpg
    LG_1378294042_d5e4547b1d24aa1978aa70bce2f24ea1.jpg
    6.9 کیلوبایت · بازدیدها: 71
  • LG_1378294033_272411db43548e7e5017eaf9d79b1dbd.jpg
    LG_1378294033_272411db43548e7e5017eaf9d79b1dbd.jpg
    6 کیلوبایت · بازدیدها: 71
  • LG_1378294024_2e15281e5aab1a4b564316a7f4571f48.jpg
    LG_1378294024_2e15281e5aab1a4b564316a7f4571f48.jpg
    5.9 کیلوبایت · بازدیدها: 71

دختر مهتاب

متخصص بخش آموزش خیاطی
مرحله چهارم: طریقه وصل قطعات بالاتنه به همدیگر

1-قسمت 1و2 آستری را هم وصل می‌کنیم.
2- برای قسمت رویه بالاتنه از دو روش می‌توانیم استفاده کنیم:
الف- اوازمان دادن

ب- مولاژ (الگو ساز حجمی)
تذکر1: دقت کنید که در این مدل چون پلیسه‌ها بسیار ریز می‌باشد بهتر است ابتدا پلیسه‌ها را روی یک تکه پارچه جدا آماده نماییم و بعد با روش مولاژ، پلیسه‌ها را روی مانکن روی قسمت اصلی بالاتنه پیاده کنیم. این روش بسیار ساده‌تر و نتیجه کار نیز بهتر خواهد بود.

تذکر 2: برای درست کردن پلیسه‌ها از لایی چسب یا کوک بست در قسمت پشت پلیسه‌ها استفاده کنید که بتوانید پلیسه‌ها را مهار کنید.

تذکر 3: از سنگ‌های تزیینی برای دوخت و تزیین قسمت آکاردمان استفاده کنید.

مرحله پنجم: آماده سازی الگوی پشت بالاتنه

1-در قسمت پشت بالاتنه برش دکلته را به صورت خط صاف رسم کنید.

2- ساسون‌ها در بالاتنه پشت دوخته می‌شود.
3- در قسمت پشت بالاتنه پنس لقی پشت را به میزان (1 الی 7/0 سانتی‌متر) به پنس اصلی متصل کرده و سر هم دوخت بزنید.
4- دامن از پایین به میزان 3 الی 5 سانتی‌متر فون شود.
تذکر: در صورت تمایل می‌توانید برای برش پشت نیز از برش در خط آکاردمان استفاده نمود و یا به صورت ساده الگو را آماده کرد.

LG_1378294052_6a3bbe73641d0d808f57a25494e29657.jpg
 

پیوست ها

  • LG_1378294052_6a3bbe73641d0d808f57a25494e29657.jpg
    LG_1378294052_6a3bbe73641d0d808f57a25494e29657.jpg
    17.7 کیلوبایت · بازدیدها: 70

دختر مهتاب

متخصص بخش آموزش خیاطی
طریقه دوخت

1-در دوخت آستری بالاتنه را برش زده و قطعات 1و2 الگو را به همدیگر وصل کنید.
2- پلیسه روی کار آماده نموده و چپ و راست آن را مانند مدل روی هم قرار داده و به آستری وصل کنید.
3- در قسمت سینه آستری می‌توانید از کاپ سینه استفاده کنید.
4- لباس آماده شده قسمت بالاتنه را به قسمت جدا شده از آکاردمان وصل کنید. قسمت آکاردمان را نیز آسترکشی کنید.
5- بعد از آماده شدن تکه بالاتنه دامن جلو و پشت را به بالاتنه اصلی وصل کنید.
6- در قسمت دامن می‌توانید از آستری استفاده کنید ولی قد آن باید بالای چاک زانو باشد و یا کلاً در قسمت دامن از آستری استفاده کنید.
7- چاک دامن را ظریف به قسمت داخل برگردانید و با زانفیکس محکم کنید. برای لبه پایین دامن نیز از زانفیکس استفاده کنید.
8- برای پوشش قسمت بالای چاک از تکه سنگ دوزی به صورت (اپیلکه دوزی) استفاده کنید.
9- برای قسمت بند یا رکاب در بالاتنه رکاب را به بلندی دکلته جلو تا دکلته پشت آماده کرده و روی آن را با سنگ‌های تزیینی و یا منجوق و ملیله سنگ‌دوزی کنید.
10- با استفاده از دوخت زیپ مخفی قسمت وسط پشت خط CB را محکم کنید.
 
بالا