• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

ژنتيك عاملي موثر در بروز اختلال يادگيري است.

baroon

متخصص بخش ادبیات


يك متخصص گفتار درماني گفت: ژنتيك نقش موثري در بروز اختلال يادگيري در دانش آموزان دارد .
عوامل مادرزادي و اكتسابي نيز، از ديگر عوامل موثر در بروز اختلال يادگيري است كه به اشكال مختلف ساختماني، كاركردي و فيزيولوژيكي بروز مي كند.
وي اظهار داشت: اختلال يادگيري، دانش آموزاني را در بر مي گيرد كه ازضريب هوشي معمولي برخوردار هستند؛ اما در برخي درس ها همچون رياضي، املاء و درك مطلب با افت تحصيلي شديد مواجه هستند.

ایشان با اشاره به اختلال هاي زباني به عنوان نوع ديگري از اختلال ها افزود:
اختلال هاي زباني شامل اختلال در درك و فرمول بندي كدهاي زباني به صورت اختلال در شكل بندي زبان، گرامر و نواخت است.
به گفته وي، اختلال هاي زباني در نتيجه اختلال هاي تكاملي مغزي همچون فقر محيطي، عقب ماندگي ذهني، فلج مغزي كودك و آسيب هاي مغزي از جمله خونريزي، ضربه مغزي، ناشنوايي و كم شنوايي بروز مي كند.

اين متخصص معتقد است: در صورتي كه بررسي هاي دقيق آسيب شناسي در خصوص اختلال هاي زباني انجام نشود، با توجه به آشنايي نداشتن درست پزشكان مرتبط با گفتار درماني و نيز، راهنمايي ها و مشاورهاي ناآگاهانه درصد بروز اين گونه اختلال ها روز به روز بيشترمي شود.
وي افزود: درمان اختلال هاي يادگيري و زباني يكسان نيست و به برنامه ريزي هاي بسيار دقيق و بررسي اختلال ها از جنبه هاي متفاوت و در طي جلسه هاي متعدد، نيازدارد.




 
بالا